Bangkok - dag 2

12 december 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag werden we om 7 uur wakker, lang leve de jetlag. Ach genoeg tijd om rustig op te staan. We hebben vandaag de Grand Palace, het crematorium en China town op het menu staan. Eerst heerlijk ontbeten bij een mini bistro bij ons in de straat (phra Athit Road). En daarna met de hop on hop off boot naar de Grand Palace. Het mooie is dat we aan opstapplaats pier 13 lagen en we direct konden instappen.

Na een kleine 10 minuten varen kwamen we aan bij de straat waar de entree was van de Grand Palace en toen we de hoek omliepen kregen we zowat een hartverzakking. Het was gigantisch druk. Ik denk dat er een rij stond van 300 meter lang vol met zeer ongeduldige chinezen die denken dat ze door je heen kunnen (terwijl je een kop groter bent). Niet alleen de drukte was even iets waar we doorheen moesten bijten maar ook de hitte, OMG wat was het warm zeg! Extra bijkomstigheid is dat je een lange broek aan moet en een shirt wat je schouder bedekt, lucky me! Goed, eenmaal door de poort verspeidde de menigte zich enigzins, ik zeg bewust enigszin want ik denk dat de foto's genoeg zeggen :) Blijkbaar kwam er die dag hoog bezoek en helaas konden we daardoor niet de Grand Palace in. Gelukkig is de buitenkant al indrukwekkend genoeg samen met de daaromheen liggende tempels. Wat we wel mochten aanschouwen was de emerald boeddha, een klein beeld in een heeeel mooie tempel. De hitte en de menigte waren toch echt wel de moeite waard.

Vervolgens zijn we naar het crematorium geweest van de koning die afgelopen oktober is gecremeerd. Nou dat is ook wel indrukwekkend hoor. Mag ook wel voor 77 miljoen!

1. Wjvanderweel:
    12 december 2017
    Ik vind het wel leuk dat jij je nu groot voel tussen al die kleine Chinezen, ik weet precies wat je bedoelt, het lijkt of dat je onzichtbaar bent. Wel mooie foto's.
  2. Daisy Jansen:
    12 december 2017
    Ja zelfs ik kan me nog groot voelen haha! Maar het is echt een beetje een schapenvolk met de normen en waarden zoals wij die absoluut niet gewend zijn ;)