Chiang Mai – dag 3

18 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

We hadden trek in een ander ontbijt dan wat er bij het hotel werd geserveerd dus zijn bij The Bagel House wezen eten, echt super lekker! Goed begin van de dag. Via het hotel hebben we een quad tour geboekt en we zouden tussen 12:00 uur en 12:30 uur opgehaald worden. We hadden dus nog even tijd om bij het zwembad te hangen. Toen gebeurde er iets unieks… we werden om kwart voor 12 op de kamer gebeld omdat onze taxi er al stond!

We kregen blijkbaar een privetour en konden gelijk naar de locatie. Nog even wat vreterijen ingeslagen bij de SevenEleven toen we moesten tanken. Bij aankomst kregen we gelijk beschermende kleding aan, een jasje met rug en elleboogbescherming, handschoenen en een helm. Uiteraard was er voor mijn kleine hoofd geen geschikte helm, ik moest het met maat L doen terwijl ik meestal maar S heb. Heel handig als je off road moet gaan! Omdat het een semi-automaat is kregen we een korte uitleg hoe het werkte en ik was best wel gespannen. Koen was natuurlijk na 1 rondje al een pro en ik had een paar rondjes nodig voordat ik een beetje zeker ervan werd. Tijd om te gaan! (2 tourguides op 1 quad, Koen en ik)

Daar gingen we, gelijk al off road en na 200 meter het eerste obstakel. Een greppel van bijna een meter diep, een klein gilletje maar ik heb het overleefd. Na een zandpad kwamen we op de verharde weg en kreeg ik meer zelfvertrouwen en kon ik ook om me heen kijken naar de prachtige natuur. We reden zelfs nog langs een olifanten sanctuary dus we hebben alsnog een glimp opgevangen van de olifanten J. Na 10 minuten rijden begon Koen’s quad te stotteren en viel ineens uit. Omdat hij achterop reed waren wij al ietsjes verder maar we konden hem nog wel zien. Ik bleef even wachten en de tourguides reden even terug. Ondertussen kreeg Koen hem na veel gevloek toch weer aan de praat en ontsnapte ternauwernood aan 2 honden die hem wilden aanvallen. Het scheelde niet veel of hij was in zijn benen gebeten! Het zag eruit alsof het een scene was uit een slechte comedyfilm, hahaha.

Even verderop hadden we een korte stop om wat foto’s te maken bij een beekje en Koen en de tourguides wisselden van quad omdat die van hem toch gek bleef doen. Daarna gingen we over op het echte werk. Man, man, man als ik had geweten hoe heftig het zou zijn weet ik niet of ik wel was gegaan. Ik ben niet snel bang maar we gingen stijl omhoog op paadjes die vol lagen met grote keien die onder je banden wegschoten en met greppels die zo diep waren dat ik het gevoel had dat mijn quad omviel als ik niet goed oplette! Extra moeilijkheid was het schakelen wat je nog tussendoor moest doen wat niet echt mee werkte want die hendel ging heel stroef. Na een paar honderd meter ben ik maar gestopt en heb ik heel hard geroepen dat ik niet meer verder durfde (schaam schaam hahaha). Ik ben achterop bij Koen gegaan en een van de tourguides is op mijn quad verder gaan rijden. Ben ik even blij want het werd alleen maar erger. Maar hoe erger de weg hoe mooier de natuur werd.

Het was maar goed dat Koen zijn quad had gewisseld want onderweg zijn we denk ik wel 20 keer gestopt omdat dat ding er gewoon mee ophield. Dat heeft best wel wat tijd gekost dus wie weet wat voor moois we anders nog mee hadden gezien. Toen we stilstonden omdat we weer eens pech hadden kwam er een schattig hondje naar ons toe gerend, 3 keer raden wie dat helemaal fantastisch vond ;) We hebben de quad daar achter gelaten en zijn met 2 quads verder gegaan. Zelfs toen we verder reden bleef het schattige hondje achter ons aanrennen. We gingen nog verder omhoog en maakten een stop om wat water te drinken en foto’s te maken. Het uitzicht was echt adembenemend! Na 5 minuten zag ik ineens het hondje van zojuist weer. Hij was gewoon heel de tijd achter ons aan blijven rennen. Zelfs ik had even een zwak momentje en wilde hem mee naar huis nemen.

Het was tijd om weer terug te gaan en op de terugweg hebben we de kapotte quad weer opgepikt. Het was zo stijl dat dat ding toch wel naar beneden rolde. Toen het weer een wat makkelijker pad werd ben ik gewoon zelf gaan rijden. We zijn nog door het beekje heen gereden waar we ook onze eerste stop hadden. Echt leuk om te doen!

Op de terugweg naar hotel hebben we nog wat zitten kletsen met een vader en zoon uit Denemarken en 2 gasten uit Schotland. Zij waren een volledige dag weg geweest en een van die gasten was dus gecrasht tegen een muur omdat zijn remmen het niet goed deden (en waarschijnlijk idioot hard had gereden). Zijn been lag flink open en had een naar loopje eraan over gehouden. Nadat ik dat hoorde was ik allang blij dat ik bij Koen achterop heb gezeten.

In het hotel hebben we onze vliegtickets voor morgen geboekt en hebben we alle stof van ons afgespoeld onder de douche, wat waren we vies zeg! Nadat we weer fris en fruitig ons op straat konden vertonen zijn we met de tuktuk naar de Food Market gegaan om er wat te gaan eten en daarna nog een rondje gelopen op de night bazaar. Aangezien het al bijna elf uur was gingen de meeste kraampjes al dicht. Tijd om naar huis te gaan maar niet zonder dat we een kleine test in het foute straatje zouden uitvoeren om jullie wat statistieken te geven :P

Koen liep dit keer schuin voor mij aan de overkant van de straat zodat ik goed kon zien hoe die meiden/ladyboys op hem reageerden. Ik liep langzaam en keek erg aandachtig naar de massagesalons en deed alsof ik interesse had en een beetje zoekende was. Ik ben gewoon geen ene keer toegeroepen of ik een massage wilde (uitgezonderd 2 vieze oude dronken toeristen) en Koen bij 10 verschillende salons en per salon vroegen er gemiddeld 3 aan hem of ze hem mochten masseren. Eentje bood hem zelfs een gratis massage aan omdat ie er zo goed uitzag! Noouuu 10 – 0 voor Koen dus! Kijken hoe het in Phuket eraan toegaat.

1. Heleen:
    19 december 2017
    😃🐅🐅😲😃🐕☺👩🙈😆
  2. Suus:
    20 december 2017
    Nou Dais k vind je stoer hoor !! enne wij willen wel op jullie thaise hondje passen hoor bij jullie volgende reis :p !! Phuket Bangla road maakt niet uit of je man of vrouw bent, de aanbiedingen vliegen om je oren!!! Veel plezier verder xx
  3. Christine:
    20 december 2017
    Haha wij hadden in Turkije ook zo’n leuk hondje die achter ons aan bleef lopen. Toch maar niet meegenomen mee naar huis. Daisy, Joop vraagt of je voor de kerst nog even terug kan komen om zijn haar te knippen. Het wordt nu toch wel erg lang🤪wij genieten van jullie verslag hoor. Echt heel erg leuk💋💋💋
  4. Theo Riet Sluiters:
    20 december 2017
    Man man man wat een een avontuur zeg dit is normaal in dat soort landen als Asie soms nog erger maar any how leuk om dit te beleven we genieten ook van jullie prachtige verhalen heel leuk tot de volgende keer luitjes Groetjes van Riet en Theo xx
  5. Daisy Jansen:
    21 december 2017
    @ Suus, het is inderdaad bizar die aanbiedingen ook al ben je vrouw. Je wordt doodgegooid met de meest vunzige shows haha.
    @ Christine, laat Joop maar hierheen komen. Vindt hij vast niet erg :P.
    @Theo en Riet, leuk dat jullie de blog ook lezen :) Als jullie als ervaren Azie reizigers nog tips hebben voor ons dan horen we het wel.
    GR, van ons