Van Koh Phangan naar Koh Samui

2 januari 2018 - Koh Samui, Thailand

Wat een helse nacht! Vanaf 12 uur ’s avonds tot 5 uur ’s ochtends kwamen er af en aan dronken hotelgenoten de trap opgelopen. 1 Gozer was op ons terras gaan zitten en gooide er een paar versiertrucs uit bij 2 meiden maar dat pakte niet goed uit. Vervolgens stond ie aan onze deur te sjorren dus het was maar goed dat de deur op slot zat! Er was ook nog een meisje die hysterisch aan het gillen/krijsen was en dat ging gewoon 20 minuten lang door en toen ik dacht dat ze weg was kwam ze na een paar minuten weer terug en begon het hele riedeltje weer opnieuw. Toen ben ik m’n bed maar uitgegaan en heb ik haar ‘vriendelijk’ verzocht om dit even lekker ergens anders te gaan doen. Ik was gesloopt!

De tas is weer ingepakt en aangezien dit gedeelte van het eiland compleet is ingespeeld op dronken toeristen, was het lastig om ’s ochtends om 8 uur een restaurant te vinden waar we konden ontbijten. Gelukkig nog wel een 24 uurs restaurant tegen gekomen en ja als je daar zit dan kijk je je ogen uit. Je ziet zulke zatte mensen voorbij lopen of laat ik zeggen strompelen. De een ziet er nog beroerder uit dan de ander. Sommige zijn zo luidruchtig dat ze in je oor zitten te schreeuwen en denken dat ze humor hebben uitgevonden. Goed hebben we ook weer meegemaakt haha.

We hadden gisterenavond geregeld dat we vandaag om 9 uur worden opgehaald door een taxi om naar de pier te gaan. We gaan vandaag met de speedboot naar Koh Samui, zodat we daar morgen het vliegtuig kunnen pakken naar Pattaya. Bij het inchecken werden onaangenaam verrast omdat de medewerker ons vertelde dat we helemaal geen speedboot ticket hebben maar voor de gewone ferry. Deze doet er 1 uur over. Lekker dan, hebben we teveel betaald voor de ferry en we doen er dus ook nog een half uur langer over.

Het hotel zat op een paar kilometer afstand van de pier dus we hadden verwacht lekker goedkoop de taxi te kunnen nemen, hadden we het weer mis. Ze hebben er in Thailand een houtje van om prijsafspraken te maken met alle taxichauffeurs bij de pieren en vliegvelden daardoor betaal je als toerist veel te veel. Voor een ritje van minder dan 10 minuten en hooguit 4 km vroegen ze omgerekend bijna 14 euro, gekke henkie! Dat gaan we niet betalen dan maar even wachten tot er een gedeelde taxi langs komt.

Uiteindelijk zijn we bij het hotel aangekomen. Omdat we maar 1 nacht op Koh Samui verblijven had Koen een goedkoop hotelletje gevonden genaamd Pleasure Harbour Boutique Hotel. In eerste instantie had hij niet door wat voor soort hotel was pas toen ik later de foto’s op booking.com ging bekijken snapten we heel goed waarom het hotel ‘ Pleasure’ in de naam heeft staan. Op de lijst van de minibar zag je ook glow in the dark condooms en fury handboeien staan. Je kon ook kamers boeken met haken aan het plafond zodat je in een kinky tuigje opgehangen kon worden., dus……. bijzonder hotelletje hoor haha!

Nadat we tassen hadden gedropt in de kamer zijn we naar het strand gegaan. Supermooi blauw water met het paradijselijke gevoel. Veel verkopers op de stranden maar gelukkig waren ze niet vervelend. Sommige waren zelfs hilarisch om te zien of hadden echt nog wel leuke spulletjes te koop. We hebben hier gelegen tot de zon onderging en zijn ’s avonds bij de Mexicaan wezen eten. Ontzettend lekker maar we zitten ook gelijk weer bomvol.

We zijn nog een rondje gaan lopen door het uitgaansgebied en ook hier word je naar binnen geroepen omdat ze je zien als wandelende portemonnee. Ik kan het niet aanzien al die vieze oude geile mannetjes met jonge Thaise meiden. Ik vind het echt verschrikkelijk maar ja, ze zullen misschien niet allemaal gedwongen worden houd ik me dan maar voor. Ik vrees nu al voor wat we te zien zullen krijgen in Pattaya.

Bij een ‘normale’ bar zijn we nog even een drankje wezen doen waar een bandje stond met een drummer die niet helemaal maat kon houden maar het klonk wel leuk en zijn daarna terug gegaan naar het hotel om te gaan slapen. Dat liep toch even anders, we deden de deur van de kamer open en de muziek van de barretjes schuin onder ons hotel dachten dat het nodig was om ieder uur de muziek nog harder te zetten. OMG dit was niet normaal, hopelijk kunnen we er een beetje doorheen slapen.

1. Henk en Gerda:
    3 januari 2018
    Wat een belevenissen allemaal kinders. Begreep van Heleen dat jullie het de laatste week lekker rustig aan doen. Gelijk hebben jullie. Zal ook allemaal best veel energie kosten. Veel plezier nog.
  2. Erik en Marjon:
    8 januari 2018
    Gaat er gezellig aan toe zien we.

Voor een ritje van minder dan 10 minuten en hooguit 4 km vroegen ze omgerekend bijna 14 euro, gekke henkie! >>> Jouw eigen Henk ?

Je kon ook kamers boeken met haken aan het plafond zodat je in een kinky tuigje opgehangen kon worden., dus……. >>> Welke kamer had je geboekt ?

Groeten, Marjon en Erik
  3. Daisy Jansen:
    8 januari 2018
    Hoi Erik en Marjon,

We hadden de superior tweepersoonskamer geboekt.

Gr, Daisy