Van Koh Samui naar Pattaya

3 januari 2018 - Pattaya, Thailand

Ook hier is er geen enkel restaurant open voor 9 uur. Lang leve de 7-Eleven en hun tosti’s! We hadden via een folder van het hotel een speciale app voor taxi’s op Koh Samui gedownload waarbij ze eerlijke prijzen hanteren. Het ritje van ons hotel naar het vliegveld duurde nog geen 7 minuten kostte ons nu maar 5 euro.

We hadden gelukkig al online ingecheckt dus we konden de mega lange rij skippen en waren binnen een mum van tijd door de controles heen, voor zover je het controles kan noemen. Ze kijken echt nergens naar. We hebben een upgrade gekregen in het kleine propellervliegtuigje en zaten bij de nooduitgang dus we hadden lekker veel beenruimte. De vlucht duurde zelf maar 1 uur dus voor we het wisten waren we alweer geland.

Uber was helaas niet beschikbaar toen we geland waren dus zat er niets anders op dan een veel te dure taxi te pakken. Blijkbaar hebben al die taxi’s hier ook al prijsafspraken gemaakt. Voordeel was wel dat onze chauffeur lekker doorknalde op de weg. We kwamen aan bij het hotel Siam Bayshore. Een mooi hotel met 2 zwembaden en een mooie grote kamer.

Pattaya is zo’n beetje de hoofdstad van de prostitutie hier in Thailand en daarom wilde ik eigenlijk hier niet naartoe maar hier waren de weersvoorspellingen het beste dus ja, als je een paar dagen wil bakken dan moet je er iets voor over hebben. We wisten allebei alleen niet dat we dus aan de Walking street zaten met het hotel voor degene die het niet kennen, de Walking street is dus het centrum van de louche clubs en barretjes, balen! Nu word ik weer geconfronteerd met die vieze oude mannetjes die opzoek zijn naar ‘echte liefde’ waarvoor ze moeten betalen.

’s Avonds werden we zo een beetje verplicht om over de Walking street te lopen omdat we opzoek gingen naar een restaurant. Uiteindelijk zijn we bij de Beer Garden terecht gekomen. Een groot restaurant waarbij je uitzicht hebt over de skyline van Pattaya. Het is een grote moderne stad waar wij waarschijnlijk toch net het minder mooie gedeelte van zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade