Kuala Lumpur - dag 1

14 december 2017 - Bangkok, Thailand

We zijn onze dag gestart met een ontbijtje in het hotel. Nouja ontbijtje... het was een mega buffet waar je van allerlei verschillende culturen iets kon proberen. Alles was erg lekker. Met een overvolle buik ben ik lekker bij het zwembad gaan liggen en Koen is gaan sporten en kwam later ook naar het zwembad.

Ik had natuurlijk al gezegd dat het uitzicht super was maar in daglicht zag je ook het KLCC park wat voor ons hotel is. Nou ik denk dat de foto genoeg zegt. Het is zeker niet verkeerd om hier te zijn! Het personeel zorgt goed voor je. Zodra je aan komt lopen bij het zwembad dan komen ze gelijk met een badhanddoek, een koud handdoekje en een flink glas water aangelopen. Regelmatig liepen ze langs met vers fruit en een kan ijswater om je glas bij te vullen. We zijn iets langer blijven liggen dan we hadden gedacht maar uiteindelijk zijn we om half 3 toch nog op pad gegaan.

Koen had op Tripadvisor gezien dat er in de Petrosains Twin Tower de Science discovery centre zat. Het stond op nummer 4 van leuke activiteiten dus wij er naartoe. We moesten eerst door een mega shoppingmall met winkels zoals Chanel, Louis Vuitton, Omega en nog veel meer veel te dure merken. Toen we voor de ingang stonden zagen we alleen maar heel veel kleine kinderen naar binnen gaan en zag het er inderdaad uit alsof wij er toch een beetje te oud voor waren. We besloten om toch maar iets anders te gaan doen haha.

Omdat de mall zo gigantisch groot was waren we de weg een beetje kwijt in de ondergrondse tunnels. We kwamen ineens uit bij Aquarium KLCC maar we wilden liever andere dingen bekijken dus wij weer teruglopen. Eenmaal weer boven de grond besloten we om naar de KL Tower te gaan. Je kunt dan naar een observation deck op 300 meter hoogte en je hebt 360 graden uitzicht over heel de stad. Google Maps aangezet en het zou aan te lopen moeten zijn.

Wij lopen, lopen, lopen in de bloedhitte blijkt dat die toren in een park ligt vlakbij ons hotel en de ingang van de shoppingmal. Een wandeling die hooguit 15 minuten zou moeten duren, duurde bij ons drie kwartier haha. Goed, eenmaal boven gekomen hadden we prachtig mooi uitzicht met de ondergaande zon waardoor de stad een mooie gloed kreeg. Je had ook een skybox met een glazen bodem waar je naar benden kon kijken en dat was heeeel hoog! Uiteraard veel foto's gemaakt en een drankje in de bar.

Terug in het hotel hebben we nog even bij het zwembad gelegen en zijn we naar het grill restaurant in het hotel gegaan. Jammer genoeg zitten er weinig restaurants bij ons in de buurt maar het eten was zeer goed. We kregen zoveel dat er letterlijk geen toetje meer bij paste. We kregen aan het einde nog een kleine zoete verassing in een boxje (die ik gewoon niet eens allemaal meer op kon). We waren best wel moe en zijn daarom redelijk op tijd gaan slapen.

1. Niels:
    14 december 2017
    Jaaaaa die winkels zijn bizar he in die shopping mall!! Die toren is ook mooi in het donker, hangt daar niet wat led verlichting aan van koen? T ziet er allemaal erg goed uit! Geniet nog van die paar dagen kuala lumpur!!
  2. Wjvanderweel:
    14 december 2017
    Wow die foto met de glazen vloer, mooi.
  3. Nathalie:
    14 december 2017
    Woowwww ziet er goed uit allemaal zeg. Mooi ook en dat eten haha..

Super genieten zie ik al. :-)
  4. Charon:
    14 december 2017
    Wow super mooie foto's en een leuk verhaal! Geniet ervan! X
  5. Heleen:
    14 december 2017
    Dat is nog eens n luxe 'snoepjesdoos' en de foto's zijn geweldig. Wat een uitzicht.
  6. Henk en Gerda:
    14 december 2017
    Wij genieten elke dag van jullie belevenissen. Leuk geschreven en indrukwekkende foto's!
  7. Christine:
    16 december 2017
    Wij genieten er ook van hoor. Heel mooi