Pattaya – dag 1, 2 en 3

6 januari 2018 - Pattaya, Thailand

Oh oh, de Beer Garden was niet goed voor mij, ik ben vannacht ziek geworden. Hopelijk gaat het snel over. Eens kijken of een ontbijtje helpt. Het buffet was erg uitgebreid, je kon kiezen uit het standaard ontbijt maar ze hadden ook sushi en een smoothie bar dus dat ziet er wel goed uit.

Gelukkig ging het de rest van de dag wel redelijk en hebben we heel de dag bij het zwembad gelegen. Prima zwembad alleen hadden we last van werkzaamheden die vlakbij uitgevoerd werden en dat stonk. Ze waren namelijk een rioolleiding aan het aanleggen waardoor we veel gegraven moest worden en iedere keer kwam er een onaangename lucht voorbij zetten, bah.

Rond 5 uur zijn we opzoek gegaan naar cafe My Way. Hier serveren ze frikandellen en kroketten, jeej! Even wat voedsel waar we wel tegen kunnen. Eenmaal terug in het hotel ging het toch weer snel bergafwaarts met mij en zijn we de avond niet meer uit de kamer gekomen. Koen heeft roomservice gebeld om een maaltijd te brengen zodat hij ook de deur niet uit hoefde.

De volgende ochtend werden we pas 9 uur wakker en ik heb meer dan 12 uur geslapen en voel me nog steeds niet lekker. Toch maar wezen ontbijten wat er tegen heug en meug inging. Vervolgens toen we bij het zwembad lagen ging het alleen maar minder goed met me dus is Koen naar de apotheek voor mij gegaan om wat medicijnen te halen. Hij is heel de Walking street afgegaan maar alle apotheken waren dicht en had vervolgens bij de receptie gevraagd waar hij het beste heen kon gaan. De receptie gaf aan dat een medewerker hem wel even zou afzetten dus dat scheelde hem weer een flinke wandeling.

De medicijnen zijn helaas niet snel aangeslagen want ik heb de 3e dag mijn zonnebedje afgewisseld met het bed in de slaapkamer. Ik kon de hitte gewoon niet aan en moest af en toe echt de airco hebben. Op zaterdagavond trok ik het bijna niet meer en stonden we op het punt om een dokter te bezoeken. Op internet wilde ik eerst opzoeken wat de recensies waren over artsen in Pattaya en ik ben blij dat we dat hebben gedaan. Je ziet allemaal horrorverhalen van mensen die zwaar opgelicht zijn. Nou laat maar zitten, ik hoop wel dat het snel over gaat. Jammer genoeg hebben we dus vrij weinig kunnen zien in de omgeving maar wat niet gaat dat gaat niet!

1. Charon:
    7 januari 2018
    Pff balen dat je zo ziek bent joh! Helaas weet ik er alles van af, zien zijn op vakantie;) Hoop dat je je snel weer beter voelt zodat je de laatste dagen nog even kan genieten! Xx