Van Amsterdam naar Hong Kong

11 juli 2019 - Hongkong, Hongkong

Na maandenlang wachten is het dan vandaag eindelijk zover, de start van onze wereldreis! De planning: 6 maanden lang reizen door Zuid-Oost Azië en Oceanië.

IMG-20190709-WA0001

We vliegen vanaf Amsterdam met Aeroflot. We hebben een korte tussenstop in Moskou en vliegen daarna door naar Hong Kong. Eenmaal ingecheckt en de bagage afgeleverd op Schiphol nemen we afscheid van Henk, Gerda en Heleen. Off we go!

IMG_20190709_133456

De eerste vlucht verliep prima en toen we geland waren wilde ik nog snel naar de wc, nou laat dat snel maar achterwege, maar ik moest echt heel nodig dus toch maar in de rij staan. Wisten we toen maar dat we nog een keer een douanecontrole zouden krijgen en ze daar absoluut geen haast hebben. Het stressniveau ging bij mij een klein beetje omhoog en met de minuut werd dat steeds meer. Toen ik eenmaal aan de beurt was zag ik een flinke rij staan voor de handbagage die ook nog gecheckt moest worden. Achteraan aansluiten dan maar, ondertussen was het boarden al begonnen en hadden wij nog maar 10 minuten om de bagage te laten checken en de gate op tijd te vinden. Het stressniveau was inmiddels al aardig hoog en daarom besloot ik maar aan de medewerker onze boardingpas te laten zien zodat ze zag dat we haast hadden. Ze zei gelijk dat we onze spullen op de band moesten plaatsen en moesten opschieten. Gelukkig ging er geen piepjes of belletjes af waardoor we gelijk door konden lopen. Met nog maar een paar minuten op de klok hebben we het gelukkig gehaald.

IMG_20190709_163049

De vlucht van Moskou naar Hong Kong verliep ook weer prima, we hadden lekker 3 stoelen voor ons met z'n tweeën. De vlucht verliep rustig met af en toe wat turbelentie maar al met al goed. Toen moesten we wachten op onze bagage. We zagen een hele hoop tassen en koffers voorbij komen en op een gegeven moment gaf het bord aan dat alle bagage op de band lag. Ehhh.... behalve onze backpacks :| Shit! Na navraag te hebben gedaan bleek onze bagage in Moskou te zijn achtergebleven. Na wat papierwerk te hebben ingevuld gaf de beste man aan dat de bagage met de eerst volgende vlucht meegenomen zou worden en bij ons hotel zou worden gebracht. Dat was wel echt even flink balen maar ach je doet er niets aan.

Met de Airport Express zijn we naar het centrum gegaan opzoek naar ons hotel. We slapen in het Holiday Inn Express Soho, gelegen in de wijk Sheung Wan. We mochten gelijk onze kamer in op de 22e verdieping. We kunnen nog net een klein stukje van de Victoria Harbour zien.  Het was nu 13:00 uur en we wilden een uurtje slapen in de hoop dat we dan minder last van een jetlag zouden hebben. Dat uurtje werden er 4 haha maar we hadden het wel echt nodig.

IMG_20190710_130221

Daarna zijn we beetje doelloos door de stad gaan rondlopen in de hoop iets leuks tegen te komen. De luchtvochtigheid is hier zo hoog, dat hebben we nog nooit meegemaakt, echt bizar. Je hoeft maar 10 meter te lopen en je bent al gelijk doorweekt. Dus we zijn eerst opzoek gegaan naar een drogist om een deo'tje te kopen want ja, die hadden we nu ook niet. Het plan om zomaar te rond te lopen beviel mij dan ook niet echt want daar was het veel te warm voor. We zijn dus langs de waterkant gaan lopen, daar was het denk ik welgeteld 2 graden koeler. Scheelt weer iets!

We kwamen uit bij een reuzenrad en hebben een ritje gemaakt, dat was ons letterlijke hoogtepunt van die avond :) Morgen maar een concretere planning maken.

IMG_20190710_211459IMG_20190710_205934

1. Niels:
    11 juli 2019
    Ahh top ik krijg nog de e-mails voor de nieuwe verhalen👌🏻 Heel veel plezier en ik hoop dat jullie tassen er snel zullen zijn! Maak er een onvergetelijk avontuur van😁
  2. Charon:
    11 juli 2019
    Jaa ik krijg ook nog automatisch de mail😁 Jullie 1e dag begon gelijk al goed, nu maar hopen dat jullie bagage er snel is. Heel veel plezier en ik lees graag weer mee😀
  3. Mitzi:
    11 juli 2019
    Ahhhh nee wat balen van jullie tassen!! Hopelijk komt het snel. Fijn dat jullie verder goed zijn aangekomen! 🤗
  4. Christine:
    11 juli 2019
    Wat hebben jullie met stress en vliegtuigen op tijd halen??? Haha voorlopig even gaan genieten, groetjes ook van Joop xxxx
  5. Henk Alberts:
    11 juli 2019
    Wat een verhaal kinders. Hopelijk komt vandaag jullie bagage aan. Leuk geschreven. Veel plezier.
  6. Geert:
    11 juli 2019
    Zo dat is even stressen in het begin, maar er is veel te zien in hong kong, zag een reisverslag van Erica terpstra op tv, met een steile tram naar mooi uitzichtpunt, kabelbaan naar grootste buddabeeld en veel eettentjes op straat en o ja voor stress kun je naar een chinese dokter voor gemalen krekels in gembersaus.
  7. Maaike van Espen:
    11 juli 2019
    Leuk geschreven Dais! Ik hoop dat jullie bagage snel aankomt.
  8. Sarah Giesselbach:
    Super leuk!! Hopefully your luggage will come soon!! Xx
  9. Leon:
    11 juli 2019
    Lekker begin van de reis haha. Gelukkig zijn de koffers inmiddels aangekomen :)
  10. Theo Riet Sluiters:
    11 juli 2019
    Wat leuk het avontuur gaat beginnen deze trip is binnen met alles erop en er aan we gaan jullie volgen alvast heel veel plezier
  11. Henk en Gerda:
    11 juli 2019
    Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Van Thea moet ik jullie een fijne reis wensen, ze was het vergeten. Maar dat kunnen we haar niet kwalijk nemen, toch?
  12. Michiel:
    13 juli 2019
    Heel erg gaaf om jullie in Hong Kong te zien. En ja, juli is zweetweer. Af en toe de 7-eleven induiken om van de airco te genieten. Veel plezier daar!
  13. Inge:
    13 juli 2019
    Leuk! Tassen inmiddels gearriveerd begreep ik? Heeel veel plezier daar:D ziet er gaaf uit daar in Hong Kong! Liefss