Bali, we're back!!

7 september 2019 - Canggu, Indonesië

Dag 52 – We vliegen vandaag naar het oude vertrouwde Bali! Althans eerst maar hopen dat onze taxichauffeur komt opdagen aangezien de taxi’s en Grab’s ’s ochtends om half 5 niet voor het oprapen liggen, hebben we gisteren een poging gedaan om een chauffeur in de stad te fixen. Met ons goede gedrag hebben we netjes gewacht tot kwart voor 5 maar er was nog steeds niemand te bekennen! Oh god, hebben wij weer! Gelukkig was er 1 app beschikbaar in de regio alleen na een belletje tussen hem en de nachtreceptionist kwamen we erachter dat de chauffeur nog thuis was en we even moesten wachten tot hij aangekleed was en ons kon ophalen. Dikke prima, we waren al lang blij dat iemand ons kon brengen.

De vlucht verliep snel, we hebben allebei goed kunnen slapen. We waren geüpgraded en bij de nooduitgang gezet waardoor we lekker veel beenruimte hadden.

Voor de eerste overnachting hebben we gekozen voor praktische redenen om in Kuta te verblijven, ook al vonden we dat de vorige geen leuke plek om te verblijven, maar ze hebben hier een GoPro winkel dus we zijn daar even langsgegaan. Toch was het best grappig om doorheen te lopen en verbazingwekkend genoeg herkende we nog superveel van 5 jaar geleden. Het enige grote verschil is dat de Australische toeristen zwaar overgewicht hebben gekregen. Het is werkelijk waar niet normaal hoe zwaar deze mensen zijn, ik denk dat 7 van de 10 mensen in aanmerking komen voor een maagbandverkleining.

IMG_20190903_122536

Dag 53 – Canggu, de nieuwe hotspot in Bali, dat is onze nieuwe bestemming voor de komende 3 nachten. We blijven net iets buiten het centrum maar vlakbij het strand. We ploffen ’s middags neer in de zitzakken bij La Brisa, een heel mooie tent met lekker eten, alleen is het wel een klein beetje zien en gezien worden. Na zonsondergang vertrekken we richting het centrum om een hapje te eten bij de Griek (af en toe ben je het Aziatische eten echt zat) en vervolgens naar Old Man’s te gaan voor een drankje. Het was in het begin even wat aftasten maar al snel werd het druk en liep de dansvloer vol. We hebben genoeg drankjes weggetikt en toen we de tent wilden verlaten hoorden we aan de overkant een techno-feestje met heel lekkere muziek. We hebben ons plan gewijzigd en zijn daarom dus nog even daarheen gegaan. Geslaagde avond, maar toch was het tijd om te gaan. We moesten namelijk nog ruim een half uur teruglopen in een dronken toestand. (Waarschijnlijk hebben wij er iets langer over gedaan, maar dat weten we niet meer :P)

IMG_20190831_151048IMG_20190903_161541

Dag 54 – O jeeee, er is iemand wakker geworden met een flinke kater! Koen trok het ontbijt niet en heeft de hele dag in de kamer gehangen omdat hij geen kant op kon. Ik ben ’s middags naar de Bazaar geweest, waar ze op zaterdag en zondag een leuk marktje hebben met allerlei lokale handgemaakte hebbedingetjes. Als ik niet zo lang op reis zou zijn had ik zeker wat gekocht. Fijne bijkomstigheid er zat een Franse bakker naast de bazaar, yummm. Heb ik mooi even een baguette met ham en kaas kunnen eten.

IMG_20190903_161501

Dag 55 – Gelukkig gaat het iets beter met Koen, in ieder geval goed genoeg om de hele dag op het strand te vertoeven. We hebben ’s ochtends een strandbedje gehuurd, hebben onszelf neergeploft en zijn pas laat in de middag er weer vanaf gekomen. Zwemmen was geen optie want de golven waren niet normaal hoog en dit zorgde ook voor muisstromen. We zijn 1 keer het water in gegaan tot onze knieën en ik werd van de zijkant verrast door een golf en werd zo meegenomen het strand op, haha. Wel heerlijk zo’n dag met weinig actiefs erin.

1. Niels:
    7 september 2019
    Heee leuk om te zien! Allemaal herkenbare plekken😁 Bali blijft een top eiland!! Veel plezier in nusa lembongan! Ps. Ik had ook hoofdpijn na old mans🙈
  2. Daisy Jansen:
    7 september 2019
    Ja en er komen nog meer herkenbare plekken aan hoor :) thanks en gelukkig voelde ik me verrassend goed na old man's.
  3. Wjvanderweel:
    7 september 2019
    Hoi je kan toch als je iets leuks vindt het met de pakketdienst versturen, heb je toch leuke dingetjes thuis. Hoe gaat het met de dieren en Koen, ik zie van alles aaibaar
    voorbij komen
  4. Daisy Jansen:
    7 september 2019
    Ja zou kunnen alleen luchtvracht is nog steeds erg duur.. En wat betreft Koen en de aaibaarheid van de dieren, vraag maar aan mama of ze het filmpje wat ze vandaag heeft gekregen kan doorsturen! Dan weet je het snel genoeg :) haha
  5. Wjvanderweel:
    7 september 2019
    Filmpje gezien, is alles goed gegaan? Geen beestjes meer aaien.
  6. Daisy Jansen:
    7 september 2019
    Ja als goed gegaan hoor. Hij is gelijk genezen. Hopelijk voorgoed haha.