Bali, we're back!!

7 september 2019 - Canggu, Indonesië

Dag 52 – We vliegen vandaag naar het oude vertrouwde Bali! Althans eerst maar hopen dat onze taxichauffeur komt opdagen aangezien de taxi’s en Grab’s ’s ochtends om half 5 niet voor het oprapen liggen, hebben we gisteren een poging gedaan om een chauffeur in de stad te fixen. Met ons goede gedrag hebben we netjes gewacht tot kwart voor 5 maar er was nog steeds niemand te bekennen! Oh god, hebben wij weer! Gelukkig was er 1 app beschikbaar in de regio alleen na een belletje tussen hem en de nachtreceptionist kwamen we erachter dat de chauffeur nog thuis was en we even moesten wachten tot hij aangekleed was en ons kon ophalen. Dikke prima, we waren al lang blij dat iemand ons kon brengen.

De vlucht verliep snel, we hebben allebei goed kunnen slapen. We waren geüpgraded en bij de nooduitgang gezet waardoor we lekker veel beenruimte hadden.

Voor de eerste overnachting hebben we gekozen voor praktische redenen om in Kuta te verblijven, ook al vonden we dat de vorige geen leuke plek om te verblijven, maar ze hebben hier een GoPro winkel dus we zijn daar even langsgegaan. Toch was het best grappig om doorheen te lopen en verbazingwekkend genoeg herkende we nog superveel van 5 jaar geleden. Het enige grote verschil is dat de Australische toeristen zwaar overgewicht hebben gekregen. Het is werkelijk waar niet normaal hoe zwaar deze mensen zijn, ik denk dat 7 van de 10 mensen in aanmerking komen voor een maagbandverkleining.

Dag 53 – Canggu, de nieuwe hotspot in Bali, dat is onze nieuwe bestemming voor de komende 3 nachten. We blijven net iets buiten het centrum maar vlakbij het strand. We ploffen ’s middags neer in de zitzakken bij La Brisa, een heel mooie tent met lekker eten, alleen is het wel een klein beetje zien en gezien worden. Na zonsondergang vertrekken we richting het centrum om een hapje te eten bij de Griek (af en toe ben je het Aziatische eten echt zat) en vervolgens naar Old Man’s te gaan voor een drankje. Het was in het begin even wat aftasten maar al snel werd het druk en liep de dansvloer vol. We hebben genoeg drankjes weggetikt en toen we de tent wilden verlaten hoorden we aan de overkant een techno-feestje met heel lekkere muziek. We hebben ons plan gewijzigd en zijn daarom dus nog even daarheen gegaan. Geslaagde avond, maar toch was het tijd om te gaan. We moesten namelijk nog ruim een half uur teruglopen in een dronken toestand. (Waarschijnlijk hebben wij er iets langer over gedaan, maar dat weten we niet meer :P)

IMG_20190831_151048IMG_20190903_161541

Dag 54 – O jeeee, er is iemand wakker geworden met een flinke kater! Koen trok het ontbijt niet en heeft de hele dag in de kamer gehangen omdat hij geen kant op kon. Ik ben ’s middags naar de Bazaar geweest, waar ze op zaterdag en zondag een leuk marktje hebben met allerlei lokale handgemaakte hebbedingetjes. Als ik niet zo lang op reis zou zijn had ik zeker wat gekocht. Fijne bijkomstigheid er zat een Franse bakker naast de bazaar, yummm. Heb ik mooi even een baguette met ham en kaas kunnen eten.

Dag 55 – Gelukkig gaat het iets beter met Koen, in ieder geval goed genoeg om de hele dag op het strand te vertoeven. We hebben ’s ochtends een strandbedje gehuurd, hebben onszelf neergeploft en zijn pas laat in de middag er weer vanaf gekomen. Zwemmen was geen optie want de golven waren niet normaal hoog en dit zorgde ook voor muisstromen. We zijn 1 keer het water in gegaan tot onze knieën en ik werd van de zijkant verrast door een golf en werd zo meegenomen het strand op, haha. Wel heerlijk zo’n dag met weinig actiefs erin.