Van Bangkok naar Doha

8 januari 2018 - Doha, Qatar

Zo dat was een kort nachtje! Het hotel was best gehorig als mensen door de gang heen liepen en het was alles behalve rustig op de gang. Hopelijk kunnen we in het vliegtuig nog even bijslapen.

Bij de check-out was niet bekend dat er een taxi klaar moest staan en omdat we hadden verwacht dat het ’s nachts minder druk zou zijn hadden we bedacht dat we niet 3 uur maar 2 uur van te voren naar het vliegveld konden gaan. Oepsie, werd het toch ineens nog een beetje spannend want de receptioniste had ons gisteren aangegeven dat het ong. 45 min. zou duren. Om 10 voor 3 kwam er alsnog een taxi en de chauffeur stelde ons gerust dat het maar 25 minuten zou zijn, pfieuw!

Op tijd aangekomen stond er een kleine rij voor het inchecken dus we dachten dat het wel snel zou gaan, ware het niet dat er een familie voor ons stond met weet ik het hoeveel extra kilo’s aan bagage wat ze niet los wilden inchecken dus hup alle tassen open en spullen overal verdelen. Ze dachten dat ze klaar waren maar toen werd er gezegd dat ze maar 1 stuks handbagage p.p. mochten meenemen en ze hadden allemaal ongeveer 2 per persoon. Hup, weer alle tassen open en de rest verdelen na een half uur waren ze er dan eindelijk uit en konden wij ook inchecken. Toen moesten we nog door de douane waar ook een mega rij stond. Al met al kwamen we als een van de laatste bij het vliegtuig aanzetten + degene die achter ons nog in de rij stonden bij het inchecken.

Het vliegtuig zat bij lange na niet vol en de man die naast ons zat had gevraagd of hij ergens anders mocht zitten en dat kon dus wij hadden heel relaxed 3 stoelen met z’n tweeën. Ik heb daardoor wel lekker kunnen slapen alleen Koen kon z’n draai niet echt vinden.

Het voordeel van Qatar is dat je een gratis visum kunt krijgen als een lay-over hebt van meer dan 5 uur, daardoor kunnen we de stad nog verkennen en hebben we een hotel geboekt zodat we uitgerust aan het tweede deel van de terugreis kunnen beginnen. We hebben een bus ticket gekocht en gingen direct naar het hotel. De busstop was wat verder dan gedacht dus we moesten nog ongeveer anderhalve km teruglopen maar dat was niet erg want de temperatuur was lekker en we hadden prachtig uitzicht over The Corniche baai en de skyline van Doha.

Nadat we wat op de kamer hebben gegeten hebben we een Uber gepakt en zijn naar The Pearl gegaan. Dit is een eiland wat ze hebben drooggelegd waar je 2 grote baaien hebt met hele mooie jachten, dure winkels en veel expats hebben hier een appartement in een van de woontorens. Toen we aankwamen zagen we al een Ferrari en Rolls Royce showroom en allerlei grote designer winkels. Het was leuk om hier een beetje rond te lopen alleen was het wel een beetje uitgestorven.

Next stop; de City Center shoppingmall, een nieuwe poging om te shoppen. Alleen toen we hier waren vielen de winkels toch wel een beetje tegen dus waren we snel uitgekeken. We hebben wel nog even allebei een vest gekocht zodat we iets beter bestand zijn tegen de kou die we straks in Nederland voor onze kiezen krijgen. We besloten daarna om terug te gaan naar het hotel om even een klein tukje te doen. We waren toch wel gesloopt van de reis.

’s Avonds zijn we naar Souq Waqif gereden. Dit is een gedeelte van de stad waar ze het oude oosten hebben nagebootst. Het leek wel alsof we ieder moment Aladdin op z’n vliegend tapijtje konden zien. Erg leuke straatjes en kraampjes met een heuse vogeltjesmarkt! We hebben hier wat gegeten en nog op een terrasje gezeten.

Tijd om weer terug te gaan, morgen zijn we weer thuis na een dikke maand weg te zijn geweest! Het was een mooie vakantie waarin we een hele hoop beleefd en mooie herinneringen hebben gemaakt. Tot snel en bedankt voor jullie leuke reacties op de blog!

Liefs, Koen en Daisy………….

1. Heleen:
    8 januari 2018
    Goede vlucht en tot morgen
  2. Charon:
    8 januari 2018
    Vond het echt super leuk om jullie blog te volgen! Welkom thuis alvast in het koude Nederland;)
    Xx
  3. Henk en Gerda:
    8 januari 2018
    Goede terugreis en tot gauw.
  4. Mitzi:
    9 januari 2018