Beetje van thuis in Thailand

1 december 2019 - Khao Sok, Thailand

Dag 119 – Sawasdee khaa :) het is tijd om ons beste Thais weer uit de kast te toveren. We zijn veilig en wel geland en staan op het punt om Martijn te ontmoeten (ook wel bekend als ‘Duck’, ‘Dakkus’ of ‘Tuk’ en in het Thais noemden we hem maar ‘NokNok’ want dat klonk grappig). Echt leuk om weer iemand van thuis te zien. De komende 3 weken reizen we samen door Thailand.

Hij was ’s ochtends al geland en zodra we aankomen bij het hotel, worden we dan ook met een big smile opgewacht. En zijn bezoek wordt nog beter want hij heeft chocolade, stroopwafels en kruidnootjes meegenomen voor ons…. heerlijk!

We belanden ’s avonds op een dakterras in Phuket Old Town en praten elkaar bij wat er in de afgelopen maanden thuis is gebeurd en uiteraard hebben wij ook genoeg te vertellen.

Dag 120 – De mannen hebben beide last van het vroeg opstaan syndroom en waren om half 6 al wakker (handig zo’n jetlag, Duck ging 6 uur vooruit in de tijd en wij gingen 6 uur achteruit). Gelukkig had ik nergens last van en kon lekker doorslapen tot half 9 omdat zij naar buiten waren gegaan. Waar ze heen waren gegaan, geen idee en omdat ik geen geld had kon ik geen ontbijtje scoren. Gelukkig smaken kruidnootjes erg goed als ontbijt ;). Rond half 10 kwamen ze aanzetten met een biertje in hun hand en het verhaal dat ze over een marktje zijn gelopen en een tuktuk hebben geregeld om ons een tour te geven langs een uitzichtpunt en de ‘Big Buddha’. Oh en de backpack van Koen was inmiddels ook bezorgd in het hotel. Vanwege de korte overstaptijd in Singapore, was zijn backpack niet met onze vlucht meegekomen (mijne wel). Schrale troost, we kregen gewoon direct een vergoeding van Singapore Airlines vanwege de onkosten. Super netjes!

Afijn zo gebeurde het dus dat we 20 minuten later door een gek en als een gek rondgereden werden in de tuktuk. Het viewpoint was leuk maar niet heel bijzonder. Het leukste was dat we een paar apen nootjes konden voeren.

IMG_20191107_104539IMG_20191107_103115IMG_20191107_102756

Daarna zijn we doorgesjeest naar de ‘Big Bhudda’, groot dat ‘ie was zeg! Wel tof en hier had je eigenlijk een nog mooier uitzicht over de stad. Op de terugweg vroeg de chauffeur of hij ons nog langs een schietbaan moest brengen zodat we met wapens mochten schieten. Ehh, ik pas maar de jongens willen dit wel even proberen. Duck had een shotgun en Koen had een M4 . Het ging hen goed af en niemand is gewond geraakt, scheelt weer.

IMG_20191107_113737IMG_20191107_122158

Hierbij nog wat foto's van Phuket Old Town.

IMG_20191107_172337IMG_20191107_172021IMG_20191107_171807IMG_20191107_171732IMG_20191107_171930

Dag 121 – We gaan vandaag naar Patong Beach. Ik had na ons bezoekje 2 jaar geleden nooit verwacht hier naartoe terug te keren, maar als je dan met een vrijgezel op stap bent, dan kun je ‘Bangla Road’ eigenlijk niet overslaan.

We zijn ’s avonds naar DE straat gegaan waar het allemaal gebeurt. Voor de mensen die niet bekend zijn met ‘Bangla Road’, dit is een van de bekendste straten in Thailand waar het nachtleven vooral bestaat uit heel luide muziek, mensen die je naar pingpong shows en stripclubs willen loodsen en ladyboy’s.. oftewel, 1 grote chaos.

IMG_20191109_235220IMG_20191110_091836(heerlijke Pad Thai)

Gelukkig hebben ze er ook een leuke gamehall zitten en een grote discotheek, er valt dus toch ook nog iets voor mij te doen. Ik moet me even mentaal voorbereiden en zucht een paar keer diep.. en we zijn los. Na heen en weer te zijn gelopen in de chaos, onze ogen hebben uitgekeken en een veel te duur drankje te hebben gekocht, zijn we naar de gamehall gegaan voor wat spelletjes.

Dag 122 – Het regent en het regent heel erg hard! Het fijne van tropische regenbuien is dat ze snel over waaien, gelukkig klaart het snel op waardoor we in de middag op het strand konden liggen om onze teint bij te werken. Duck ging voor een roze/rood kleur, wij voor lekker bruin.

IMG_20191108_135843

We sluiten de middag af met een Thaise massage en doen daarna een klein tukje om vervolgens de club op Bangla Road uitgerust te betreden waar we een dansje wagen op de dansvloer. Na een paar uur en een hele hoop drankjes later, houden we het voor gezien en is het tijd om de club uit te rollen.

IMG_20191110_091352IMG_20191110_090709

Dag 123 – Pfoe, met een klein katertje staan we toch weer op tijd beneden bij het restaurant voor een toast met ei. Een goed ontbijt is het halve werk. Onze volgende bestemming is Khao Sok. Een plaats die hoog op mijn verlanglijst staat om te bezoeken. Je hebt hier een volgens TripAdvisor goed aangeschreven olifanten opvangcentrum en een groot man-made meer tussen de karstgebergten. Om hier te komen hebben we een Grab besteld en 3 uur later waren we eindelijk op onze bestemming aangekomen. Een leuk en simpel resort met een mooie bloementuin. We worden gelijk gewezen op een tubing tour die een uurtje later zou starten. Omdat het weer nog erg lekker is besluiten we om dit te gaan doen en trekken onze zwemkleding aan.

Vanuit het resort lopen we binnen 5 minuten naar de rivier en laten onszelf te water. Het is niet echt wild water maar gewoon heel relaxed. We worden met een slakkentempo meegevoerd met de stroming en genieten ondertussen van de natuur om ons heen. Duck en ik spotten zelfs nog wat aapjes. Na ruim een uur te hebben gedobberd worden we met de tuktuk terug gebracht naar het resort.

Na het avondeten gaan we opzoek naar een barretje maar er is weinig te beleven dus ik neem nog een massage en de jongens vinden een tentje waar ze nog een biertje kunnen drinken.

1. Henk en Gerda:
    1 december 2019
    heerlijk! Doe Duck de groeten van ons. Veel plezier!!