Van Chiang Mai naar Pai, of toch niet?!

5 december 2019 - Chiang Mai, Thailand

Dag 128 – Zo we hebben heerlijk geslapen en lekker lang ook, daar waren we blijkbaar wel aan toe. Tijd voor het ontbijtbuffet waar we ons lekker hebben volgestopt met eten en daarna was het tijd om te luieren. Het zonnebedje ruilden we af voor een plekje in het zwembad. Heerlijk drankje erbij en genieten.

IMG_20191116_113719

’s Avonds hebben Duck en ik nog een massage genomen en Koen voegde zich later bij ons om wat te gaan eten. Er is niet echt een bruisend nachtleven dus we hebben de avond gespendeerd aan kaarten. En ja, ook Koen heeft gekaart :) haha.

Dag 129 – Lekker hoor, weer een dag helemaal niets doen. Vandaag kiezen we voor een zonnebedje aan het prachtige zandstrand. Het zeewater was ongeveer 29 graden dus niets te klagen, alleen nadat we zagen dat er een man en een klein jongetje kwallensteken hadden opgelopen in het water, waren we er toch maar snel uit gegaan. Dan maar het zwembad weer in om af te koelen, ook geen straf.

IMG_20191116_105135IMG_20191116_105540

Later op de dag hadden Duck en ik weer een massage genomen, gewoon omdat het kan en na het eten zijn we nog een potje wezen poolen. De zoon van de eigenaren kwam met ons meedoen. Aardige knul van 17 jaar oud die zeker wist hoe hij het spelletje moest spelen. Zo zijn we toch nog ‘uit’ geweest.

IMG_20191116_223609IMG_20191116_231831

Dag 130 – We vliegen vandaag naar Chiang Mai, het noorden van Thailand. Hier zijn Koen en ik 2 jaar geleden ook al geweest en vonden het erg leuk. De sfeer is erg goed en de omgeving ook heel mooi. Hopelijk kunnen we hier wildwater raften of iets anders leuks doen in de natuur alvorens we naar Pai op de scooter vertrekken.

De vlucht verliep soepel en waren zelfs eerder vertrokken. Met de tuktuk zijn we naar het hotel gebracht en onderweg zie je weer de meest bizarre dingen die vervoerd werden op de scooter. Zo zagen we iemand op de scooter voorbij sjeezen met een koelkast achterop en gezinnen van 5 personen is meer regel dan uitzondering, ongelooflijk haha.

Het hotel ligt net buiten de oude stad maar wel met alles op loopafstand. We besluiten om gewoon door de stad heen te wandelen zonder planning, we zien wel waar we uitkomen. Eerst door Chinatown en daarna richting het uitgaansgebied. Echter valt er nog weinig te beleven en hebben we inmiddels aardig wat kilometers afgelegd zonder iets boeiends te hebben gezien. Behalve dat we een goedkope alcoholwinkel hebben gevonden dan. We slaan wat voorraad in en doen daarna nog een drankje in een bar om de laatste zonnestralen mee te pakken en we spelen het spel 'Jackpot'. We hebben geen zin om uitgebreid uit eten te gaan en bestellen een hamburger bij een tent verderop in de straat. Terwijl we aan het wachten zijn komen we erachter dat we onze tas met drank hebben laten staan in de bar. Wat stom zeg! Lopen we heel de middag met die tas te zeulen, laten we hem nu gewoon staan! Ik snel erheen gerend en gelukkig had de barvrouw de tas gevonden en achter gehouden. Pfieuw, had ik eindelijk een goede fles wijn gevonden, was hij bijna onder m’n neus er vandoor gegaan. En uiteraard waren de jongens ook weer blij herenigd te zijn met hun geliefde 'Captain Morgan'. (wat een alcoholisten he, haha)

IMG_20191117_155442IMG_20191117_161604

Het is zondag en dat betekent dat de oude binnenstad een enorme markt heeft met allerlei leuke prulletjes, muzikanten en eettentjes. We hebben hier een tijdje rondgewandeld totdat we de drukte zat waren. Ik was aardig gesloopt en de jongens hebben mij heel hoffelijk thuis gebracht en zijn daarna met z’n tweeën tot in de vroege uurtjes doorgegaan.

IMG_20191117_194831IMG_20191117_210217IMG_20191117_200139

Dag 131 – Koen heeft een kater en besluit om vandaag thuis te blijven. Duck en ik gaan in de middag op pad en bezoeken wat tempels. We hebben aardig wat kilometers afgelegd en vinden het wel weer welletjes met de tempels.

IMG_20191118_161813IMG_20191118_160836

IMG_20191118_160943IMG_20191118_161049IMG_20191118_161112

(Tip: mocht je nou ooit in een tempel staan en je ziet dat het bladgoud op de beelden bijna los laat, blaas er dan vooral niet tegenaan zoals Duck deed. Het vloog overal heen en hij heeft heel de middag onder de vlokjes bladgoud gezeten, oepsie!)

Koen voelt zich inmiddels weer wat beter en we spreken dus af om naar een rooftop bar te gaan. Hier hebben we de zonsondergang mooi kunnen meepakken en raakten aan de praat met Shamarke (een Canadees van rond de 45 jaar). Dat was erg gezellig en toen we honger kregen hebben we afscheid genomen van elkaar.

IMG_20191118_171500

We gaan naar 'Ploen Ruedee Night Market' om daar zoveel mogelijk verschillende gerechtjes te proberen. Dat is nog aardig gelukt. Omdat Koen nog steeds niet helemaal de oude is, gaat hij eerder naar huis en blijven Duck en ik nog rondhangen op de night market. Het wordt later en later en zodra de meeste mensen al naar huis zijn, besluiten wij met onze dronken droppie hoofden om nog een drankje ergens anders te gaan doen. Daar ontmoeten we een Koreaan (geen idee meer hoe hij heet) en als we zien dat het toch al best laat is, besluiten we om de avond af te sluiten bij de MacDonalds en zwalken we richting huis.

IMG_20191118_212437IMG_20191118_203054IMG_20191119_213046IMG_20191119_004523

Dag 132 – Ai, hoofdpijn! Ik had al het vermoeden dat ik er vandaag moeite mee zou hebben om m’n bed uit te komen. Ik heb mezelf toch eruit weten te slepen en we zijn richting ‘Bagelhouse’ gelopen. Hier maken ze heerlijke bagels en ondanks mijn kater, smaakte het me toch wel weer goed. De middag hebben we bij het zwembad gelegen en tegen het einde van de middag zijn we opzoek gegaan naar scooterverhuur zodat we naar Pai kunnen rijden morgen. We hebben er 1 gevonden, maar besluiten om nog even rond te kijken, dus we leggen nog niets vast.

Na wat getwijfel dacht ik ineens, ‘He, laat ik eens even kijken wat voor weer het wordt in Pai’, en dat was maar goed ook. Regen, regen en nog eens regen, gepaard met temperaturen van ongeveer 20 graden. Hmm, nou ik denk dat we Pai maar moeten overslaan. De jongens zijn het ermee eens en we boeken een vliegticket richting Bangkok. De avond sluiten we weer af met een bezoekje aan de night market alleen dit keer maken we het niet te bond.