Dag 2, 3 en 4 – Hong Kong city

14 juli 2019 - Hong Kong Island, China

Dag 2 - Dag twee is aangebroken en we hebben een iets concretere planning gemaakt. We zijn in de ochtend naar Kowloon (aan de andere kant van het water) gegaan in de hoop dat de VR-Experience open zou zijn. Het was op internet namelijk onduidelijk of hij tijdelijk gesloten was of niet. We zijn er op de gok naar toe gegaan en na 3 rondjes te hebben gelopen, hadden we het eindelijk gevonden en wat denk je…. gesloten. Jammer hoor. Op naar Kowloon park dan maar, je schijnt daar tropische vogels te hebben en een strip-walk met allerlei bekende stripfiguren.

IMG_20190711_125858IMG_20190711_125831

Het was zo ontzettend warm dat het zweet ons uitbrak en aangezien ik met mijn lange kleding aan liep was ik helemaal doorweekt. Ik had het dan ook al snel gehad en zijn we met de ferry weer terug gegaan naar ons hotel. Inmiddels was het 15:00 uur toen we in het hotel aankwamen en toevallig werden op hetzelfde moment onze backpacks gebracht, halleluja! Even een snel douchje gepakt en een jurkje aangetrokken. Ik was gelijk weer blij. :P

We hebben ’s avonds bij Ho Lee Fook gegeten, een populair restaurant waar ze de bekende Wagyu beef serveren. Aangezien we dit allebei graag een keer wilden eten konden we dit restaurant niet overslaan natuurlijk. We hadden eerst nog wat kleine gerechtjes waaronder chickenwings met iets wat op rode paprika leek. Ik had gelijk een stukje in mijn mond gestopt en man wat had ik daar spijt van…. het was een hete peper! Ik had het niet breed. M’n mond stond in de fik, m’n tong brandde, kreeg tranen in mijn ogen en m’n oren gingen ervan jeuken. Ik kon de rest van de gerechten dan ook niet meer op een normale manier proeven. Tuurlijk proefde ik wel dat de Wagyu lekker was maar ik heb het anders ervaren dan Koen haha.

IMG_20190711_211017IMG_20190711_214751IMG_20190711_191105

Dag 3 – Vandaag stond een city hike op de planning door de wijken Sheung Wan en Sai Ying. In deze wijken heb je namelijk heel veel streetart. Dit hebben we voornamelijk voor mij gedaan en daarna hebben we iets gedaan waar Koen heel blij van werd. We zijn naar de Golden Computer Arcade gegaan, een gigantische shoppingmall met allerlei elektronica, kabels en computeronderdelen. Wat een impulsen krijg je daar zeg, niet normaal. Er is zoveel te zien en te koop. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je moet kijken. We hebben wonderbaarlijk niets gekocht. Misschien maar goed ook want er past toch niets meer in onze backpacks.

IMG_4627DSC_0411DSC_0404

’s Avonds hebben we afgesproken met Teddy, een oud-collega van Koen. Voor Koen was het best gek want hij had nog nooit een foto van hem gezien en alleen maar op afstand contact gehad terwijl ze al 5 jaar met elkaar samenwerken. We hadden bij metrostation Tsim Tsa Tsui afgesproken en gelukkig wist hij d.m.v. een foto van ons hoe wij eruit zagen. We hebben eerst wat gedronken en daarna zijn bij een lokaal restaurant gaan eten waar ze alleen een Chinese menukaart hadden. Teddy heeft voor ons besteld en het was erg lekker. Doordat we met hem tijd hebben doorgebracht zijn we ook meer te weten gekomen over hun cultuur en Hong Kong zelf. Teddy als je dit leest, bedankt voor alles en leuk dat we je hebben leren kennen!

IMG_4656

Dag 4 – Je kan niet naar Hong Kong gaan zonder The Peak te bezoeken. The Peak is een uitzichtpunt over de skyline van Hong Kong waar je met een oud trammetje heen gebracht kan worden. Nu was het trammetje in onderhoud en hebben we de bus gepakt. Het uitzicht is echt fenomenaal ondanks de bewolking. Ik had op internet gelezen dat je naast de standaard viewpoint ook een trail kon lopen waarbij je nog mooier uitzicht had. Na even te hebben gezocht hebben we het gevonden en ik moet zeggen, het was absoluut de moeite waard.

IMG_4788

Voor het avondeten wilden we nog naar rooftopbar Sugar gaan in de wijk Quarry Bay, laat nou net daar vlakbij ook het iconische ‘monstergebouw’ zijn (bekend van Instagram). Dat moest ik met mijn eigen ogen zien. Nu viel de grootte een klein beetje tegen maar alsnog het was heel bizar om te zien hoe de mensen buiten het zakelijk district wonen.

IMG_4794

Na 2 drankjes en een hele hoop geld te hebben betaald bij Sugar zijn we snel terug gegaan naar het centrum om de Symphonie of Lights te zien. Zo’n 45 gebouwen die meedoen aan een lichtshow. We hadden van Michiel gehoord dat het een aanrader is om dit vanaf de Star ferry te bekijken alleen hadden we ons een klein beetje verkeken op de tijd. De Star ferry hebben we net niet gered dus hadden we de gewone ferry gepakt. Zo konden we alsnog de show vanaf het water bekijken. Het was best een grappig gezicht maar niet spectaculair. Misschien zijn we te verwend met onze eigen garage :P.

IMG_20190714_074143

We hebben nog geprobeerd om wat markten te bezoeken maar het was inmiddels al zo laat dat er bijna geen kraampjes meer waren en zijn dus op tijd naar het hotel gegaan om onze tassen te pakken. De 2e bestemming staat op de planning: Borneo here we come!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk en Gerda:
    14 juli 2019
    Ha Koen en Daisy, wat een leuk verslag. Als we het zo lezen zijn kunnen jullie Hong Kong nog wel een keer bezoeken. Genoeg te beleven. Mooie foto's! We genieten op afstand met jullie mee. En pa vindt het een bijzonder grote hoeveelheid vlees op dat bord, haha.
  2. Niels:
    14 juli 2019
    Ziet er tof uit Hong Kong! Is het een aanrader? Ben benieuwd naar de verhalen van Borneo veel plezier!
  3. Suus:
    14 juli 2019
    Mooie en leuke foto's zeg !! Balen van je hete eten al vond ik dat eigenlijk wat meer voor Koen om te doen :p !! Heel veel plezier ben benieuwd naar jullie volgende avonturen !!
  4. Daisy Jansen:
    15 juli 2019
    @Gerda en @Niels, er is zeker genoeg te beleven maar we vonden 4 dagen wel genoeg. Het is zeker een aanrader en echt weer een totaal ander soort stad dan bijv. New York, Bangkok of Kuala Lumpur. @Suus, Koen had ook een stukje gegeten maar net nadat ik m al in m'n mond gestopt had haha. Hij vond het ook pittig maar had erger gehad.
  5. Christine:
    15 juli 2019
    Heerlijk je verslag, ik ben benieuwd naar je volgende avontuur👍
  6. Jolanda Kruijer:
    16 juli 2019
    Wat een fantastische reis! En ook hele mooie foto’s! Die sateetjes zagen er ook wel heel erg lekker uit ... Genieten hoor! Hebben jullie al orang oetans gezien?