Klein uitstapje weer terug naar Maleisië

18 augustus 2019 - George Town, Maleisië

Dag 33 – We hadden ons hostel geïnformeerd dat we na middernacht zouden aankomen en Tony (van de receptie) had aangegeven dat hij op ons zou wachten. Nadat we een uur vertraging hadden op het vliegveld waren we om half 1 ’s nachts geland. Snel de tassen pakken en een Grab bestellen zodat we kunnen slapen. We waren namelijk best wel kapot van de nacht ervoor. We werden netjes afgezet in George Town en we zagen niemand achter de receptie zitten, kloppen, bellen en roepen, het maakte niets uit want er werd niet open gedaan. Shit en nu?! Na ruim een half uur voor de deur te hebben gezeten hebben we de backpacks omgedaan en zijn we naar 2 andere hotels gelopen. Bij de 2e konden we terecht en het maakte ons op dat moment niet meer uit dat het een wat duurder hotel was. Het was kwart voor 3 toen we eindelijk onze ogen konden sluiten. Ahh heerlijk………. tot 5 uur. Wat bleek we sliepen naast een moskee! En aangezien het vandaan een Islamitische feestdag is vonden ze het nodig om een extra lang gebed op te roepen door de megafoon. Lekker dan, nacht 2 die ons achtereenvolgend opgebroken heeft.

Het hotel was een door het Unesco Erfgoed beschermd gebouw en dus heel oud. Oud betekent in dit geval schimmelig en heel vochtig. Erg schoon was het ook niet dus we zijn opzoek gegaan naar een ander hotel.

IMG_20190811_103154

Gelukkig een mooi plekje gevonden 2 straten verderop. We hebben de spullen gedropt en zijn op pad gegaan. George Town heeft een oude binnenstad die Chinees aandoet, erg leuk om doorheen te wandelen. Laat nu net deze stad ook bekend staan om de muurschilderingen.

IMG_20190812_134153IMG_20190812_133326DSC_1392IMG_20190811_133626DSC_1402IMG_20190815_054718

IMG_20190811_184956IMG_20190811_133040IMG_20190811_133059IMG_5777IMG_20190811_132812IMG_20190811_173618

IMG_20190812_134634IMG_20190811_125816

De avond hebben we verder doorgebracht met wat streetfood eten en op een terrasje zitten op de ‘LoveLane’. Deze straat deed ons een beetje denken aan Patong beach in Phuket alleen dan 10x zo klein. Veel luide muziek, alcohol en dames van plezier. Niet helemaal ons ding als stelletje.

Dag 34 – Deze dag hebben we voornamelijk besteed aan veel eten en de vlogs en blogs bijwerken. Er valt dus niet heel veel over te vertellen ;)

Dag 35 – We verlaten George Town voor een hotel met een zwembad want de hitte hier voert weer aardig de boventoon en we willen gewoon lekker relaxen. Het is een lekker fleurig resort met een uiterst vriendelijke receptioniste die ons hartelijk ontving en ons vertelde dat we een gratis upgrade kregen, wat een topper! We krijgen een 4-persoonskamer met uitzicht op zee, nou daar zeggen wij geen nee tegen natuurlijk. We gaan de rest van de middag bij het zwembad liggen en willen aan het einde van de middag naar Batu Ferringhi gaan. Dit is een strand wat een paar kilometer verderop ligt en waar locals ook regelmatig komen om de zonsondergang te bewonderen.

IMG_20190813_191140

We hebben een plekje weten te bemachtigen op het terras op het strand en kijken toe hoe de zon de zee in dipt. We bestellen hier wat eten wat niet te vreten was en gaan op tijd terug want ik merk gelijk dat mijn buik niet zo lekker reageert op de curry, beetje jammer. Hopelijk gaat het met wat slaap morgen een beetje beter.

Dag 36 - De wekker gaat en ik heb helaas nog steeds een heel opgeblazen gevoel in m’n maagstreek. Misschien dan maar ergens ontbijten wat meer op onze keuken lijkt. Op internet hebben we een tentje gevonden en na een bagel met cream cheese gaat het iets beter maar ik denk dat we vandaag niet heel veel anders zullen doen dan in de schaduw bij het zwembad liggen.

IMG_20190815_054532

We vliegen vanavond door naar onze nieuwe bestemming: Makassar. De hoofdstad van het eiland Sulawesi in Indonesië. Voordat we daar landen hebben we eerst een vlucht naar Kuala Lumpur waar we een lay-over van 6 uur hebben. Pittig, maar hopelijk hebben ze daar wat relaxte stoelen waar we een dutje kunnen doen.

1. Henk Alberts:
    18 augustus 2019
    Hopelijk is je maag/buik weer tot rust gekomen, Daisy. Koen geen last?
  2. Daisy Jansen:
    19 augustus 2019
    Nou zo af en toe heb ik er weer last van maar misschien zijn het bepaalde kruiden waar ik niet tegen kan. Koen heeft het minder dan dat ik het heb. Maar gelukkig zijn we niet ziek of iets dergelijks.
  3. Inge:
    21 augustus 2019
    Veel plezier in Sulawesi! Mooie en pittige verhalen weer, hopelijk trekken de buikjes snel bij! Xx