Van Koh Phi Phi naar Krabi

27 december 2017 - Krabi, Thailand

Het was weer tijd om te verkassen naar ons volgende verblijf. Nadat we hebben ontbeten en de tassen hebben ingepakt zijn we naar de pier gegaan om de ferry te pakken naar Krabi. De rit duurde ongeveer 2 uur en toen we aan waren gekomen was het windstil en bloedheet. We wilden een taxi nemen en geen minibus omdat wij redelijk uit het centrum van Ao Nang zaten, anders duurt het een eeuwigheid voordat je aankomt. We vonden het wel lekker om in een rustige omgeving te zitten voordat we straks met oud & nieuw middenin het feestgedruis op Koh Phangan belanden.

Het is een kleinschalig resort met ontzettend mooie bungalows die megagroot zijn. We hebben zelfs een woonkamer en eigen keuken. Deze blog schrijf ik nu terwijl ik op onze veranda zit. De omgeving is schitterend en het enige wat je hoort zijn de vogels en krekels. De eigenaar van dit resort is super aardig en vroeg gelijk hoe we hier wilden rondreizen omdat we zo afgelegen zaten. Hij kon ons wel in het centrum van Ao Nang afzetten en wist een goede scooter verhuurbedrijf. Hopelijk is deze beter dan die in Phuket.

Gelukkig was het een prima scooter zonder schade en geen kapotte voorvork. Zit toch wat lekkerder. We zijn naar het strand gereden en hebben een restaurantje opgezocht om te lunchen en zijn daarna een pad gaan volgen die naar een ander strandje leidde. Onderweg zijn we nog een paar aapjes tegengekomen.

Na een klein uurtje zijn we weer terug gegaan naar de scooter en zijn we een beetje de buurt gaan verkennen. We hadden van de eigenaar gehoord dat er een Makro zat waar we gewoon naar binnen konden als we nog wat te eten/drinken wilden kopen. Dat hebben we dus ook gedaan. Bepakt en bezakt op de scooter konden we de afslag niet meer vinden en hebben gigantisch omgereden en werd het inmiddels donker. Gelukkig zagen we ineens het bord en waren we weer veilig thuis.

’s Avonds zijn we weer op de scooter terug gegaan naar Ao Nang om daar een hapje te gaan eten en nog een drankje. We hadden een leuk tentje gevonden en toen onze bestelling net was opgenomen zag ik Charlotte ineens staan. Echt grappig om elkaar weer tegen te komen nadat we in Chang Mai elkaar voor het laatst hadden gezien. Uiteraard onze tips gedeeld want wij gaan de richting op waar zij al zijn geweest en andersom.

1. Niels:
    29 december 2017
    Heeel vet allemaal! Hele mooie en leuke foto’s!! Geniet er van! Kus van Suus en Niels!💋
  2. Christine:
    29 december 2017
    Jullie genieten er wel, maar die haaien kan je voor mij achterwege laten. Je hebt vast al gehoord dat ik weer een trotse oma ben geworden haha hij is mooi hoor!