Krabi – dag 2

29 december 2017 - Krabi, Thailand

Vandaag wilde ik heel graag naar de Emerald pool en de hotsprings gaan maar toen we bij de receptie aankwamen, gaf Paul aan dat we eigenlijk al te laat zijn daarvoor aangezien het 60 km verderop lag en nog een flinke rit zou zijn op de scooter. Misschien hadden we toch wat minder moeten drinken want we hebben flink op de snooze knop gedrukt van de wekker.

Weer wat tips gekregen van Paul en hij zei dat het wel leuk is om te kajakken in de buurt van een schiereiland aan de westkust van Krabi. Wij er naartoe gereden maar kregen we te horen dat het leuker was om ’s middags terug te komen omdat het nog eb was waardoor we niet in de mangrovebossen konden kajakken. We hebben afgesproken om dan later op de dag terug te komen en dan een guide te nemen, misschien zie je dan toch net even wat meer.

In de tussentijd zijn we naar een natuurpark 15 km verderop gegaan ‘ Tha Pom Khlong song nam’ hier had je een boardwalk met heel helder bergwater waar je in kon zwemmen. Dit had ik op internet gezien en leek mij wel leuk om naartoe te gaan. Helaas stond hier een groot gedeelte ook van droog omdat het eb was maar er was nog wel een klein riviertje waar je toch van kon zien dat het heel helder water was en echt een aparte kleur had omdat het bergwater met zeewater gemixt is.

Toen we er doorheen waren gelopen zijn we op advies van Paul bij een restaurant gaan eten op de weg naar het kajakken toe. We zaten nog geen 10 minuten binnen of het ging keihard regenen, echt een tropische regenbui want na 15 minuten was het ook weer droog en kwam de zon weer een beetje door. In het restaurant werden we weer geconfronteerd met slecht Engels sprekend personeel want Koen vroeg om curry zonder ananas en kreeg een kom mild pittige curry met een halve ananas in stukken gesneden en ik vroeg om Pad Ped zonder het pittig te maken en kreeg pittige Pad Ped. Het zweet brak ons letterlijk uit, haha.

We moesten snel door want we hadden om 2 uur afgesproken met de kajak guide. Komen we aan blijkt dat we geen privé guide hebben maar gewoon met een tour meegaan. Eerder vandaag lieten ze het echt een beetje overkomen alsof we met z’n drieën op pad zouden gaan. Ach we doen het er maar mee.

Als eerste gingen we naar een drooggelegen strandje zodat we wat foto’s konden maken en daarna zijn we richting de karstgebergten gegaan. Peddelend door smalle ingangen kwam je steeds weer in een ander mooi stuk natuur terecht. Het was doodstil en het enige wat je hoorde waren de insecten en vogels. Op een gegeven moment kwamen we bij het mangrovebos terecht. Ook dit was weer adembenemend. Het water stond alleen nog niet hoog genoeg waardoor we dezelfde route weer terug moesten peddelen (voornamelijk Koen want ik was te druk bezig met foto’s en filmpjes maken)

Op de terugweg kwamen we nog langs een strandje met een stuk of 5 aapjes die anders dan de apen in Bali niet gelijk op je af kwamen rennen om te kijken of je wat te eten voor ze had. Deze waren erg rustig en je kon vrij dichtbij komen.

’s Avonds zijn we na het eten nog wezen poolen in het straatje waar de ladyboys vrij aanwezig waren. Waar ze in Phuket nog redelijk goed eruit zagen was het hier overduidelijk dat ze nog een en ander aan zichzelf moesten verbouwen om er nog een beetje vrouwelijk uit te zien haha. We hebben het niet laat gemaakt want we gaan morgen weer verder reizen.

1. Charon:
    31 december 2017
    Leuke verhalen weer en super mooie foto's! Fijn dat jullie niets over gehouden hebben aan de nood stop;)
    Fijne jaarwisseling alvast en veel plezier nog!
    Liefs Frank & Charon
  2. Wjvanderweel: