Phuket – dag 2

21 december 2017 - Patong, Thailand

Na een bezoekje aan de Russische vreetschuur hebben we onze ergernissen eraf getraind in de sportschool en zijn we daarna een scooter gaan huren. Er zat een verhuurbedrijf iets verderop wat gerund werd door een Australische ietwat vreemde man. Aangezien de scooters hier eigenlijk de power hebben van een motor, ging Koen rijden en ik achterop.

Links rijden ging prima alleen was de scooter niet meer helemaal in goede staat. Waarschijnlijk had een van de vorige huurders een flinke schuiver gemaakt want er zaten behoorlijke krassen en beschadigingen op. Ik had het idee om naar the Old Town van Phuket te gaan maar aangezien de kaart van Phuket erg basic was moesten we een beetje op de gok gaan rijden. Na een politiecontrole gelukkig te hebben ontweken en een paar keer verkeerd te zijn gereden, hadden we het wel gezien en waren klaar met zoeken. Het was niet te doen, er zijn weinig verkeerborden en als ze er zijn dan staat het vaak in het Thais aangegeven. We zijn zelfs bij bij een pier terecht gekomen waarbij we niet meer konden omkeren dus we moesten wachten tot de slagbomen omhoog gingen zodat we op dat terrein konden keren. We probeerden dit in ons simpelste Engels uit te leggen maar zelfs dat bleek te moeilijk voor deze bewaker. We kregen een parkeerticket maar wij waren zeker niet van plan om dit te gaan betalen. Eenmaal omgekeerd letterlijk 3 minuten verder zagen we een auto van de parkeerplaats afrijden en de slagboom ging open. Koen gaf vol gas en we gingen tegelijkertijd met de auto door de slagboom heen. Dit werd niet in dank afgenomen er begonnen gelijk een stuk of 10 Thaise mannetjes naar ons te gillen dat we moesten stoppen. Uiteraard zijn wij doorgereden, haha.

Na een paar herkenningspunten te hebben gezien waren we blijkbaar Phuket Old Town al uitgereden. Achteraf gezien waren we heel dichtbij en hadden we ergens 2 bochtjes moeten maken en dan waren we er. Maar goed we zijn doorgereden naar Kata beach en onderweg konden we de marmeren Big Buddha bovenop een berg goed bewonderen. We waren even klaar met tempels bezoeken dus we vonden het wel prima om hem op deze manier te bekijken. Rijden door het prachtige landschap was al mooi genoeg. Kata beach zag er super leuk uit met knusse straatjes en een mooi strand. Na een paar uur rijden op de scooter hadden we er genoeg van en hebben we de scooter teruggebracht en hadden we zin in cocktails in de poolbar.

We hadden ’s avonds allebei wel trek in een lekker stuk vlees en een keer geen rijst of noedels. Via Tripadvisor kwamen we uit bij Sam’s Steak & Grill, de nr. 1 van Patong. We hadden alleen niet gereserveerd dus hoopten dat er wel nog een plekje was. Bij de ontvangst werd ons gevraagd of we hadden gereserveerd dus Koen heeft met een pokerface aangegeven dat dat door de receptie van ons hotel was gedaan. Uiteraard stonden we niet op de lijst. Ze ging kijken of ze iets kon regelen nadat we een mooi toneelstukje hadden gespeeld, nou het is ons gelukt hoor!

We kregen de kaart en zagen toen pas dat het wel een erg duur restaurant was. Bij binnenkomst hadden wel gezien dat het een chique tent was maar hadden deze prijzen niet echt verwacht. Gelukkig hadden we genoeg geld bij ons, haha. We kregen een amuse van tonijnsalade van het huis en als voorafje hadden we wagyu steak tartaar. Beide waren heel erg lekker. We dachten dat we een hoofdgerecht zouden krijgen maar ook nu kregen we weer iets van het huis, een zelfgemaakt bolletje sinaasappelijs. Dit was om de smaak te neutraliseren. Het hoofdgerecht van Koen was niet helemaal goed gebakken waardoor het een beetje tegenviel voor hem maar mijn gerecht was heerlijk. Lekker zacht vlees maar veel te veel, er kon geen toetje meer bij. Ondertussen waren we met een Amerikaan aan het tafeltje naast ons in gesprek belandt. Aardige man maar wat kon hij langdradig en typisch Amerikaans zijn zeg.. We konden bijna niet wegkomen. Gelukkig kwam de bediening de rekening brengen en nog frozen chocolate zodat we daarna gelijk weg konden. We waren inmiddels de laatste in de zaak.

1. Mitzi:
    23 december 2017
    Heee Dais en Koen!!
    Super leuk om jullie verhalen te volgen en te lezen. Wij zitten nu 2 uur in de auto richting Valkenburg, dus ik heb de laatste paar verhalen van jullie blog hardop voorgelezen aan Tim, haha! Wat hebben we gelachen om Koen met z’n zakken vol vogelvoer en hilarisch hoe jullie de statistieken voor ons bijhouden. & stoer Dais, toch op die quad! Klonk best heftig. We moeten zeggen, Koen en motorvoertuigen op vakantie is geen gelukkig huwelijk!! Haha.
    We zien t ook al helemaal voor ons hoe jullie badass wegrijden met 10 Thaise mannetjes achter je aan hahaha. De foto’s zijn erg mooi, en wat komen jullie op bijzondere plekken. Het eten klinkt ook elke keer heerlijk. Het lijkt me wel lastig om je zonder Engels te redden. Tim vindt de club en de Thai Curry heeel goed klinken!
    Nog heeeel veel plezier en geniet ervan met z’n tweetjes!!
    Liefs, Tim & Mitz