Soms is voorbereiding best handig

20 september 2019 - Cairns, Australië

Dag 64 – Goede voorbereiding, wat is dat?! We stonden bij de check–in bali op het vliegveld om onze reis naar Cairns te maken en vol verbazing werd ons door de steward gevraagd of we wel een visum hadden aangevraagd. Ehhhh nee, moet dat dan? We hebben een Nederlands paspoort en kan dat niet gewoon bij aankomst? Het antwoord was dus ‘nee’ en er werd ons vriendelijk gevraagd om een noodvisum aan te vragen, uiteraard tegen extra betaling, maar dan kunnen we wel binnen 15 minuten een noodvisum via de mail tegemoet zien en alsnog straks het vliegtuig instappen. Zo gezegd zo gedaan. Gelukkig waren we ruim op tijd dus hadden we geen tijd-stress.

Eenmaal geland komen de ‘Australian border security’ taferelen aan bod. Op zo’n verplicht formuliertje hebben we moeten 'ja' aangeven dat we in de afgelopen 4 weken in contact zijn gekomen met boerderijdieren en in watervallen/beekjes zijn geweest. Dat is natuurlijk alweer reden genoeg om niet zomaar door de douane te lopen. We moeten ondervraagd worden, maar dat gebeurd niet eerder dan dat er drugshonden worden losgelaten om de rij met wachtende mensen uitvoerig te besnuffelen. De tassen waren inmiddels in het bezit en we waren ons aan het voorbereiden opdat we hetzelfde verhaal zouden vertellen aan de douane ambtenaar om niet geweigerd te worden.
Toen we bij de beste man ons formulier moesten overhandigen vroeg hij alleen maar wat we hadden gedaan en was hij heel relaxed en liet ons door!

Op het vliegveld hebben we gelijk een lokale simkaart gekocht en die vervolgens direct ingesteld op mijn telefoon, gelukkig dat we dat daar hebben gedaan want op een gegeven moment kwam er een meisje naar ons toe met de vraag of we niet per ongeluk haar backpack van de bagageband hadden gepakt. En wat denk je.. ja hoor, we hebben een andere backpack door de douane gesmokkeld. Maar goed dat daar geen gekkigheid in heeft gezeten anders hadden we misschien heel wat uit te leggen!

Oké, voor nu weer even genoeg vliegtuig en vliegveld verhalen. Op naar ons hostel in het centrum van Cairns.

IMG_20190911_155449

Dag 65 en 66 – Mad Monkey’s backpackers hostel, dat is me er eentje hoor. De gemiddelde leeftijd wordt door ons wel aardig opgekrikt, maar we hebben een prive kamer en waren zo moe dat we toch wel konden slapen. Ach ik vind het ook wel weer wat hebben. We hebben daarnaast nog een leeftijdgenootje gevonden, Nicole uit Schiedam. Zij zou samen met een vriendin Australië rondtrekken alleen zat haar vriendin vanwege een typhoon vast in Japan. Mooi, heb ik gelijk een bingo partner (denk aan prijzen zoals shotjes en buckits met drank), alleen ben ik helaas niet zo'n geluksvogel als Nathalie! Haha...

IMG_20190911_205453

We hebben deze dagen voornamelijk besteed aan sporten (moet ook gebeuren he), het zoeken van een campervan en hadden we een ijverige sales man die ons gelijk de hele oostkust aan tours wilde verkopen, hij heeft ons wel even bezig gehouden. Uiteindelijk hebben we via hem een campervan gevonden en we gaan een paar dagen duiken op het great barrière reef. De rest van de oostkust zullen we op eigen houtje gaan ontdekken.

IMG_20190912_112105

Hierbij mijn sport bewijs! :p

1. Charon:
    20 september 2019
    Ow mijn god wat een vliegveld verhalen weer! Gaat het bij jullie ooit wel eens helemaal in 1x goed🤭 hahah. Heel veel plezier down under! Xx
  2. Daisy Jansen:
    20 september 2019
    Echt he, het is net alsof we onze reis op deze manier spannend willen houden.. Haha maar van iedere keer leren we weer! :p
  3. Henk en Gerda:
    20 september 2019
    Haha, hilarisch. Fijn dat niet iedereen drugs in zijn tas heeft! Veel plezier met duiken en rondtrekken in jullie huisje op wielen.
  4. Mitzi:
    22 september 2019
    Oeiii toch altijd spannend, zo door de douane! Maar gelukkig loopt het toch elke keer goed af. Veel plezier in Australia mate! XOXO