Thrillseeking and swing adventures

8 november 2019 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Dag 112 – Ja ja, het is ons gelukt om uit de tig activiteiten 2 dingen te kiezen. We hebben vandaag een tocht met de jetboot op de planning staan. Met snelheden tot 95 km p/u over het water scheuren. Wees gerust, we besturen de boot niet zelf ;). We hebben ontzettend geluk met het weer want het zonnetje schijnt goed zo op de vroege ochtend. Nadat we onze regenjassen en reddingsvesten hebben aangetrokken is het tijd om in de boot te stappen. We krijgen een korte uitleg waarbij hij aangeeft wat het signaal is wanneer hij een rondje van 360 graden gaat maken en kort daarop voert hij hem ook uit. Jieeehaaa! Wat vet zeg! Maar goed dat we de regenjassen aanhadden want we hadden gelijk al een lekkere plens water over ons heen gekregen. Nadat de eerste 360 een feit was, zijn we de haven uitgevaren richting de Kawarau rivier en dat was al een hele beproeving. Er waren namelijk flinke golven en ook deze golven zorgden weer voor de nodige splashes in onze gezichten. Mijn buurvrouw zag er op z’n minst gezegd, niet geamuseerd uit want zij kreeg steeds de volle lading.

IMG_20191030_103942IMG_20191030_113415

Hoe dichter we bij de rivier kwamen, hoe rustiger het water en des te sneller de boot over het water scheurde. Na behoorlijk heen en weer te zijn geslingerd legde de kaptein de boot stil om te wachten tot de andere jetboot de rivier af kwam. Het is te gevaarlijk om met z’n tweeën tegelijkertijd op de rivier te varen. Nadat hij ons gepasseerd was, konden wij de rivier op. Hij had van te voren uitgelegd dat de boot maar 5 centimeter diep water nodig heeft en dat we daardoor vlak langs de kant konden varen. Nou dat hebben we gemerkt af en toe was het echt centimeterwerk maar alles is goed gegaan. Na 50 minuten zijn we weer veilig afgezet in de haven.

Daarna zijn we door het centrum gelopen en zagen de befaamde Ferg Burger eettent. Blijkbaar een sensatie voor de tong en man, wat was het er druk. Natuurlijk moeten wij ook een burgertje proberen. Onze mening: hij was groot, maar om nou te zeggen dat het lekkerste burger ooit is, nee dat was het zeker niet. Met een volle buik zijn we richting een winery gelopen en hebben daar zelf een winetasting gedaan. Je kon 80 verschillende soorten wijn proeven. Het enige wat je nodig had, was een prepaid kaart waarmee je achteraf je genuttigde wijnen kon afrekenen.

IMG_20191030_130153IMG_20191030_125101

’s Avonds hadden we besloten om weer lekker uit eten te gaan. We hadden namelijk overdag superveel leuke restaurantjes gezien, zonde om dan niets uit te proberen. We hebben voor een Indiaas restaurant gekozen en dat viel ons zeker niet tegen. We raakten aan de praat met een Indiaas gezin naast ons. Zij waren met een auto aan het rondreizen en pakten iedere avond een hotel/motel, zo kwamen we erachter dat dat toch wel schreeuwend duur moet zijn.

Dag 113 – We zijn weer vroeg opgestaan om de 2e activiteit uit te voeren. We gaan swingen! Wat swingen? Ja swingen :P Niet de partnerruil swingen natuurlijk maar we gaan in een gigantische schommel met uitzicht over Queenstown. We pakken als eerste de gondel naar Bob’s peak en lopen dan een klein stukje naar beneden richting AJ Hackett. We zijn de eerste van de dag, hopelijk hebben ze goed geslapen. We moeten een korte vragenlijst invullen en worden gewogen zodat de touwen goed afgesteld worden op ons gewicht, wel zo belangrijk natuurlijk.

IMG_20191031_095102

We mogen gelijk door naar het platvorm waar we in een tuigje gehesen worden en er wordt gevraagd wie er als eerste wil waarop Koen vervolgens zegt ‘dames eerst’, echte gentleman he. Met geen enkel voorbeeld wat me precies te wachten staat, stap ik vol vertrouwen en met een klein beetje zenuwen op de rand van het platvorm en krijg ik nog wat extra instructies. Blijkbaar moet ik zelf het pinnetje uit de lusjes trekken om mezelf in de afgrond te laten slingeren, eh oké, dat had ik dus niet verwacht. Goed tijd om op de rand te gaan zitten en een klein stukje naar beneden te glijden voor de startpositie. Je zal het niet geloven maar mijn dikke kont bleef op het randje hangen dus ik had even hulp nodig van de medewerker om me over het randje heen te duwen. En daar hing ik dan, 3, 2, 1 trok de pin eruit en waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh, ik had verwacht dat ik nog 1 seconden had om me voor te bereiden als het pinnetje eruit ging, dat was dus niet het geval hahaha.

Daarna was het Koen z’n beurt. Ik was erg benieuwd of hij ook zou gillen. Verder dan een kreun kwam er niet uit z’n mond, maar alsnog was het hilarisch. Het uitzicht was echt top en we vonden het erg cool om te doen. Na afloop kregen we zelfs een oorkonde mee, yes!

DSC_0802DSC_0810DSC_0816DSC_0821

Na de swing zijn we nog een kleine wandeling gaan maken naar een viewpoint over Queenstown maar dat was niet echt mooier dan wat we al hadden gezien. We hebben daarom de gondel weer terug gepakt en in het dorp nog een echte traditionele pie gegeten.

IMG_20191031_105559DSC_0861DSC_0865

Terug in de auto zijn we richting Franz Josef gereden met tussenstops in Arrowtown een schattig goudstadje en lake Wanaka waar je mooie hikes kunt maken (die wij niet hebben gemaakt omwille van de tijd). De afstand naar Franz Josef is iets te ver om dit in 1 dag te rijden dus we hebben een overnachting halverwege om morgen de weg verder te vervolgen.

IMG_20191031_133855IMG_20191031_135752IMG_20191031_134115IMG_20191031_134623IMG_20191031_134603(Arrowtown)

IMG_20191031_145943IMG_20191031_151353IMG_20191031_151406IMG_20191031_153640 (onderweg wat mooie uitzichten vastleggen)

IMG_20191031_161424(Lake Wanaka)

1. Heleen:
    8 november 2019
    Wat is het verhaal achter de waslijn met bh's? En Daisy, heb je de jouwe daar ook achter gelaten?
  2. Inge:
    8 november 2019
    Gave belevenissen weer zeg! Had de filpjes al gezien van jullie sprongen ook, ieehhh! En wat is het mooi daar:D Genieten en idd.. die bh's??:p liefs van ons!
  3. Geert:
    8 november 2019
    Het Daisy, heb je wasje gedraaid?
  4. Henk en Gerda:
    10 november 2019
    Haha, wat is iedereen toch nieuwsgierig naar die bh"s ;-)
    Uhh, ik ook eigenlijk.