Borrels en gokken

20 oktober 2019 - Bellingen, Australië

Dag 94 – We hebben heerlijk geslapen, fijn om weer eens een echt bed te hebben. We waren vroeg opgestaan om even met het thuisfront te bellen (eerder kon niet echt i.v.m. 9 uur tijdsverschil). Daarna hebben we gevraagd om nog en nacht te blijven zodat we vandaag konden uitzoeken hoe we nu naar Sydney konden reizen, daar staat over 2 dagen een andere campervan voor ons klaar. Gelukkig hadden ze nog 1 kamer over, we moesten wel even onze spulletjes overhevelen, maar ja gezeul met spullen daar zijn we wel goed in geworden. Toen alles in de kamer stond zijn we naar het wrak gegaan om de laatste spullen uit de bus te halen. Wonder boven wonder deed de koelkast het nog en konden we onze boodschappen gewoon meenemen, we konden zelfs nog 4 hele eitjes meenemen! In onze hotelkamer hadden we een koelkast dus dat was erg fijn, hoefden we niet alles weg te gooien.

Tijd om afscheid te nemen van ons huis op wielen en Michael te bellen om aan te geven dat we klaar zijn. Toen ik hem aan de telefoon had zei hij dat hij later op de avond nog een keer terug moest naar waar we waren gecrasht omdat een ander stel 2 km verderop ook in de berm belandt was, zelfde verhaal als ons alleen dan paar uurtjes later. Ik kan BNN wel tippen voor een nieuwe aflevering voor ‘De gevaarlijkste wegen van de wereld’.

Qua vervoer naar Sydney hebben we verschillende opties bekeken en we gaan morgen met een taxi naar Coffs Harbour, hebben daar een motel geboekt en vliegen maandagochtend naar Sydney. Nu dat uitgezocht en geboekt is, lopen we een rondje door het pittoreske Bellingen, het is eigenlijk best een leuk dorp. We komen uiteindelijk bij een kleine bierbrouwerij uit aan de achterkant van ons hotel, we proeven hier wat biertjes tot we honger krijgen en gaan naar ons hotel voor het avondeten. Het smaakte ons gisteren best wel goed en je het is ook wel gezellig druk.

IMG_20191012_143141IMG_20191012_143402IMG_20191020_192520IMG_20191012_145041IMG_20191012_154248

Het restaurant werd gescheiden met het café gedeelte middels dikke deuren. Ze waren druk bezig met de voorbereidingen op een band die later die avond zou komen spelen. Toen we klaar waren met eten, hebben we weer een klein gokje gewaagd in het casino. Dit keer hadden we 70 dollar winst, niet verkeerd toch?! Inmiddels was de band begonnen en wat een Australische gekkies hebben we gezien zeg. De band speelde muziek wat ik nog niet echt eerder heb gehoord en we hebben ook een paar nieuwe dansmoves gezien. Heeeeel bijzonder was het, maar daardoor ook erg vermakelijk.

Dag 95 – De taxi kostte ons bijna net zoveel als de vliegtickets naar Sydney, maar goed het was de enige manier om in Coffs Harbour te komen. Er reed geen ov in Bellingen. We konden nog niet in onze kamer dus hebben onze spullen gedropt en zijn naar het strand gelopen. Even een stukje wandelen langs de mooie kustlijn en uitwaaien.

IMG_20191013_103941IMG_20191013_105506

Het motel was ook deels een hostel voor jongeren die farmwork deden in de omgeving. We hadden dus een gezamenlijke keuken waar we gebruik van konden maken. En eerlijk, de keukens worden steeds viezer en viezer. Bah, bijna niemand deed zijn eigen zooi opruimen en afwassen. Het is dat we nog wat boodschappen hadden waardoor we wel in de keuken moesten zijn maar man, hier worden we toch wel een beetje te oud voor. Ach, het is voor 1 nachtje. Na het eten liepen we naar het restaurant/café/casino en konden we het niet laten om nog wat in een automaat te gooien. Het ging ook hier weer best lekker. Toen we 50 dollar winst hadden zei ik tegen Koen dat het genoeg was. Ik ging de credits inwisselen en hij zei, ik gooi nog 1 keer 5 dollar in deze automaat…. en ja hoor! Koen haalt er nog even 100 dollar uit binnen 3 keer spelen. Wat een mazzelaar, haha.

We kijken nog even in het café maar het is al best laat en we moeten morgen om 6 uur op, we gaan lekker slapen.

1. Wjvanderweel:
    20 oktober 2019
    Happy Birthday to Koen, een dagje te laat maar met het tijdverschil kan ik jou nog feliciteren