Hello Singapore!

13 augustus 2019 - Singapore, Singapore

Dag 28 – We zijn veilig geland op Changi Airport en het eerste wat al opvalt zijn de toiletten, OMG het is net alsof we nu al in een 5-sterren hotel zijn aangekomen haha! Op naar het hotel, we verblijven in het M Social hotel en ziet er hip uit met zelfs een robot genaamd Aura die je koffie kan komen brengen.

IMG_20190809_174854

We beginnen met een bezoekje aan Chinatown. Dit doen we lopend zodat we gelijk een beetje wat van de stad zien. Dit is werkelijk waar de schoonste stad die we ooit hebben gezien. Komt waarschijnlijk door de bizarre boetes die je hier krijgt voor vervuiling. Dreigen met boetes daar zijn ze dol op hier, ik noem even eten/drinken in de metro €320,- (zelfs voor een slokje water uit m’n flesje op het station werd ik al gewaarschuwd) en kauwgom op straat uitspugen kost je zelfs €600,-.

DSC_1238DSC_1244

De prijzen voor het eten en drinken zijn vergelijkbaar met Nederlandse prijzen en dat zorgt ervoor dat we toch iets bewuster moeten gaan zoeken naar betaalbare eetgelegenheden. We hebben daarom ’s avonds bij de Turk een kebab gehaald. Vitaminen zitten ook in ijsbergsla toch?!

Dag 29 – Waar we in Hong Kong voor een dichte deur stonden hebben we hier wel geluk, we gaan de VR-game ‘Deadwood Mansion’ spelen! Beiden nog nooit gedaan en we zijn dus heel benieuwd hoe het is. Bij aankomst krijgen we om onze polsen en enkels speciale banden om en na een korte uitleg stappen we de greenroom in en krijgen we de rest van onze outfit aan. Hup harnas aan en vr-bril op, en wat je dan ziet is toch best wel gek, je kijkt naar elkaar en je ziet gewoon een personage staan uit een game. Let the game begin!

IMG_20190807_132754IMG_20190807_133254IMG_20190807_133714IMG_20190807_135333

(zie video voor wat wij zagen)

Ondanks dat ik me een paar keer dood ben geschrokken door een paar zombies die ineens achter me stonden en ik daardoor keihard in Koen z’n oor aan het gillen was, vonden we het echt zo leuk om te doen! We kunnen het iedereen aanraden :)

We hebben die dag verder nog een ander stuk van de stad te voet bezocht en zijn door het park Fort Canning gewandeld. Onze voeten begonnen aardig moe te raken dus zijn we terug naar het hotel gegaan om lekker in het zwembad bij te komen. ’s Avonds hebben we voor de verandering westers gegeten, een mixed grill voor 2 en een goed glas wijn, heerlijk!

IMG_20190807_151219IMG_20190807_151648

Dag 30 – Vandaag begonnen we de dag in de sportschool en hebben we bij het zwembad gelegen tot een uurtje of 15:00 uur. Ik wilde na 2 dagen nu toch wel de befaamde skyline van Singapore zien. Marina bay here we come.

Ja ja dit is me wel een uitzichtje hoor! Het iconische Marina Bay Sands hotel, inclusief de wolkenkrabbers van het financiële district. Na wat foto’s gaan we naar Gardens by the Bay. Een prachtig mooi aangelegd park met de even iconische Super trees. We besluiten naar de dome te gaan waar een indoor regenwoud is gecreëerd inclusief waterval en een Skywalk. Het is echt wel mooi maar het is zo ontzettend druk. Vervolgens hebben we ook nog een ticket voor de Flowerdome, dit was aardig maar als dit niet in de ticketprijs was inbegrepen had het ook prima geweest. De Keukenhof was een stuk leuker!

IMG_20190808_175448IMG_20190809_112943

IMG_20190808_172052DSC_1287IMG_20190808_192348DSC_1301IMG_20190808_200532

Inmiddels was het donker buiten en zag je de supertrees mooi verlicht, het is toch wel bijzonder om te zien, misschien een ideetje voor als we onze tuin willen verbouwen :p. We hebben het park niet helemaal bekeken omdat de water en lichtshow bijna begon. Dat was wel een spectaculair showtje hoor!

IMG_20190808_201238IMG_20190808_202439

IMG_20190808_210657IMG_20190808_210936

Dag 31 – Happy National Day! Singapore viert zijn 54e verjaardag en dat wordt gevierd met o.a. een vlieg- en vuurwerkshow bij Marina bay. Omdat het een beetje vaag was hoe laat alles zou starten wilden we op tijd erheen gaan. Eerst hebben we ons door Aura (de robot) naar het ontbijt laten brengen en hebben we een heerlijk ontbijtbuffet op. De andere dagen hadden we buiten de deur gegeten maar omdat we vandaag moeten uitchecken leek dit ons wel makkelijk. We hebben ons helemaal vol zitten vreten omdat het €15,- pp kostte, maar we hebben wel stiekem fruit mee gepikt voor later op de dag, hèhè wat een boefjes.

We hebben de laatste nacht een hostel geboekt omdat de prijzen sky-high zijn vanwege National Day. We gaan slapen in een dorm met 18 bedden, joepie! Eenmaal aangekomen werden we naar ons stapelbed gebracht en zagen we gelijk dat de bedden voorzien waren van een plastic beschermhoes, chill! Alleen al je grote teen bewegen in bed zorgt ervoor dat ze 2 huizen verderop je kunnen horen. Hopelijk zijn we straks zo moe dat slapen geen probleem zal zijn.

Op naar Marina Bay waar we eerst naar het digital art museum willen gaan, op aanraden van Sam (van Mabul Island). Hier was het al aardig druk en eenmaal binnen had je in de eerste zaal en projectie van bloemen, vlinders en een waterval. Erg leuk om te zien, de tweede kamer had een interactieve glijbaan, als je over bepaalde vormen gleed dan werden het andere vormen. Wel grappig dat we op 1 dag weer flink wat jaren teruggaan in de tijd, we zijn van de glijbaan geleden én slapen vanavond in een stapelbed. Het museum was wel heel erg gericht op kinderen, dat wisten we niet van te voren dus gingen er redelijk snel doorheen. Aan het einde had je een kamer met heel veel lampjes en weerspiegelingen die je via je telefoon kon bedienen waardoor het net leek alsof het allemaal kristallen waren.

IMG_20190809_163027IMG_20190809_152234

Nog even snel wat eten bij een Hawker centre (een food court) en daarna langs de baai lopen naar de plek waar je de show het beste kunt zien. Het is al aardig druk en we gaan op de houten vlonder bij het water zitten, niet beseffende dat we hier 3,5 uur later nog zitten met pijn in onze kont en rug, wat een zeikers he, haha.

Tijdens de vliegshow kwamen er straaljagers voorbij gevlogen, wat een geluid produceert dat zeg. Maar de grote klapper waarop we hebben zitten wachten was de vuurwerkshow. Niet normaal wat een vuurwerk daar de lucht in is geschoten! We zijn blij dat we nog een nachtje in het hostel konden slapen zodat we dit allemaal mee konden maken.

IMG_20190809_203432IMG_20190809_201420IMG_20190809_201537IMG_20190809_201751IMG_20190809_201426

Ps: we zijn nu een precies een maand geleden vertrokken. Dat gaat best snel toch?!

Dag 32 – Een kamer met 18 krakende bedden, vervelende snurkende mannen (Koen snurkt gelukkig niet), een lucht van zweet gemixt met alcohol… dit klinkt heerlijk he. Wat een nacht, we zijn gebroken! Ik weet niet of we dit snel nog een keer zullen doen haha.

Het is onze laatste dag in Singapore, we hebben een goedkope vlucht gevonden naar Penang. Dit ligt aan de oostkust van Maleisië. We wilden eigenlijk naar Indonesië gaan maar de ticketprijzen waren last minute zo omhoog gegaan dat we even een ander uitstapje maken. Onze vlucht gaat pas ’s avonds laat dus we besluiten om eerst naar little India te gaan, lunchen daar even wat en daarna naar het casino om nog wat laatste Singapore dollars te vergokken. Dit casino is niet te vergelijken met het Holland Casino, in 1 woord, gigantisch! Het is niet normaal hoeveel speelkasten en tafels er staan. We waren snel door onze laatste centen heen en zijn maar richting het vliegveld gegaan. Kunnen we de vlogs en blogs weer bijwerken.

DSC_1371IMG_20190810_153800IMG_20190810_153426

1. Niels:
    13 augustus 2019
    Ahhh ja wat een wereld stad ia het he! Grappig om te lezen dat jullie er dezelfde gedachtes over hebben😁 veel plezier in Penang!
  2. Charon:
    13 augustus 2019
    Heel leuk verhaal weer. En echt vet die VR-game! Nou als ik lees en zie wat jullie allemaal al gezien en meegemaakt hebben lijkt het alsof jullie veeel langer weg zijn😉 Have fun in Penang!
  3. Henk en Gerda:
    13 augustus 2019
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt en gezien in één maand! Mooie foto's en leuke video's. We genieten iedere keer weer van jullie verhalen.
    Geniet er van.
  4. Suus:
    16 augustus 2019
    Super gaaf allemaal! En leuk dat jullie met die viering ook precies daar waren! De tijd gaat zeker snel zeg.. een maand alweer! Veel plezier nog! En geniet! Liefs, Suus en Daan