Van Pattaya naar Bangkok

7 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Tijdens het ontbijt hebben we besloten om de rest van de middag nog lekker bij het zwembad te gaan liggen omdat ik me nog steeds niet helemaal jofel voel. Gelukkig gaat het wel al een stuk beter. We hebben een taxi geregeld die ons om 4 uur oppikt bij het hotel en ons dan naar Bangkok brengt, een ritje van ongeveer 2 a 2,5 uur.

De rit verliep goed wel wat vertraging gehad maar we waren ongeveer half 7 bij het hotel gedropt. Koen had dit hotel uitgezocht en op de een of andere manier heeft hij er een houtje van hoor, het was wederom een bijzonder hotel. We stapten de taxi uit en voor de deur van het hotel zagen we wel erg veel opgedirkte meiden staan. Later gingen we op internet zoeken wat voor soort buurt dit is en toen bleek dat er onder het hotel een club zit waar standaard 40 meiden rondlopen voor 'bijzonder plezier' (no ladyboys allowed). Gasten die gebruik wilden maken van een kamer van ons hotel konden 500 Bath neerleggen voor een uurtje kamerhuur. Nou top hotel, haha! Ach, we wilden toch nog wat gaan shoppen en worden om half 3 vannacht opgehaald om naar het vliegveld te gaan naar Qatar.

We zijn de hort opgegaan en kwamen bij Siam Paragon shoppingmall terecht. Dit zag er zo mooi uit en toen we naar binnen liepen zagen we de duurste merken voorbij komen. Zo stonden er alleen al in de hal 4 Austin Martins met een kostenplaatje waar je eng van wordt. Windowshoppen kan trouwens ook heel leuk zijn :), de etalages waren heel bijzonder ingericht waardoor het al een beleving op zich is om naar te kijken. Veel winkels waren inmiddels aan het afsluiten en haalden alles uit de etalages/schappen zodat het s’ nachts veilig in de kluis ligt opgeborgen. Verstandige keuze haha!

Na al dat windowshoppen hebben we de skytrain genomen naar MBK shoppingmall alleen het duurde even voordat we hem hadden gevonden. Toen we eenmaal binnen kwamen zagen we dat ook hier al heel veel winkels gesloten waren dus na een paar winkeltjes (lees welgeteld 3 stuks) zat er niets anders op dan de Burgerking op te zoeken en ‘veilig’ eten te bestellen.

Bij terugkomst bij het hotel zagen we nog veel meer meiden op straat staan. Het is echt ongelooflijk hoe groot het sekstoerisme in Thailand is, niet normaal meer. Persoonlijk vind ik dat een van de mindere kanten van Thailand (maar dat hadden jullie denk ik al uit mijn vorige blogs kunnen halen ;P) We gaan vroeg slapen want we hebben nog maar 4 uur voordat de wekker weer gaat.