Chiang Mai - dag 2

17 december 2017 - Bangkok, Thailand

We hebben vandaag niet zoveel op de planning staan. We moeten ons wasje ophalen aan de overkant van de straat. Voor 4 euro hebben ze 2,5 kilo gewassen en gestreken!

We hopen dat we een tour kunnen boeken naar de olifantenopvang of een bomen parcours inclusief abseilen/ziplinen. In het hotel raakte ik in gesprek met een gezin uit Nederland en zij zouden morgen ook naar een olifanten opvangcentrum gaan en hadden al een paar maanden geleden vanuit Nederland deze trip geboekt. Hopelijk kunnen we daar terecht zo kort dag. Na het ontbijt zijn we direct op pad gegaan. Toen we bij het hoofdkantoor van de touragency aankwamen kregen we uitleg over wat het programma was en de kosten ervan. Toen we bijna hadden betaald bleek dat het opvangcentrum waar alle lovende reacties over waren, al volgeboekt was tot eind januari! Wij konden dan terecht bij een ander opvangcentrum waar ze net gestart waren met maar 4 olifanten. Dit kwam een beetje vreemd op ons over. We hadden onze twijfels en besloten het dan toch maar niet te doen. Het bomenparcours boeken is ook niet gelukt want blijkbaar waren we te vroeg want ze waren niet eens open. We wilden het liefste een halve dag gaan maar zagen overal alleen maar pakketten voor een hele dag. Dus optie 3 was om te kijken of we op een quad een tour konden doen.

Terug in het hotel kwam het Nederlandse gezin naar ons toe omdat Myra, moeder van het gezin, erg last had van haar rug en niet echt zat te wachten op een lange dag bij de olifanten. Myra en Paul moesten gelijk aan ons denken en vroegen of wij 2 kaartjes van hun wilden over te nemen. Wij konden dan met hun dochters op pad. Super lief aanbod, we mochten er even over nadenken en ze hadden hun nummer gegeven zodat we konden laten weten of we dit wilden. Na lang wikken en wegen hadden we toch bedacht om het aanbod af te slaan want ik had ook al in gedachten om een driedaagse trip in Khao Sok (in het zuiden van Thailand) te maken en daar hebben ze ook een olifanten opvangcentrum.

Ik had gehoord dat je bij de tempel Doi Suthep een schitterend uitzicht hebt en vooral tijdens zonsondergang. Deze tempel ligt hoog in de bergen en het duurde ongeveer drie kwartier om er te komen. Koen had er vrij weinig zin in omdat hij alweer lekker met een biertje in het zwembad lag te socializen met Chris en Charlotte maar ik heb hem toch mee kunnen sleuren, haha. Er stond op internet dat je met een flinke trap naar boven kon lopen of een kabelliftje kon nemen. Beetje angstig door de horortrap verhalen, namen we uit voorzorg de lift. Boven aangekomen was de tempel zeker mooi alleen waren net te laat om de tempel in het 'gouden uurtje' te fotograferen en was het redelijk bewolkt geworden dus er hing een beetje een smog achtige waas over de stad heen maar dan nog was het een supermooi gezicht. Zo sportief als dat we zijn hebben we wel de trap naar beneden genomen. En het verbaasde ons dat hij helemaal niet zo heel hoog was. Hij was maar bijna 400 treden, als we dat hadden geweten dan.... hadden we uiteraard de trap naar boven genomen :)

's Avonds was er een Sunday Night market. Een mega grote markt met heel veel leuke spulletjes en eetkraampjes. Her er der speelden er straatmuzikanten en de sfeer was erg relaxed. Na nog een drankje te hebben gedaan en een Thais dansoptreden zijn we afgehaakt en lekker gaan slapen.

1. Niels:
    18 december 2017
    Wat een avonturen en wat een verhalen! Leuk geschreven en leuk om het nu vanaf de andere kant mee te maken! Veel plezier en een goede reis dalijk!