Krabi – dag 1

28 december 2017 - Bangkok, Thailand

We hebben de wekker vroeg gezet omdat we nog niet precies wisten wat we gingen doen vandaag. 1 Ding wat we in ieder geval hebben geleerd in Thailand is dat je er vroeg bij moet zijn om hopelijk de grote hordes toeristen voor te kunnen zijn. We vroegen bij de receptie wat we het beste konden doen. Hij had wat tips gegeven voor een aantal rustige maar mooie stranden en gaf aan dat er even verderop een mooie waterval in een natuurpark ligt. De rit er naartoe zou alleen al heel mooi moeten zijn.

Nou met een erg basic kaart van Krabi en mijn goede richtingsgevoel zijn we in 1 keer goed gereden. En het was zeker een schitterende reis er naartoe. Van schattige kleine dorpjes tot aan mooie groene palmplantages en karstgebergtes. Ik had ontzettende dorst gekregen want we zaten al even op scooter dus we stopten ergens langs de weg bleek dat we nog maar 500 meter tot de ingang van het park moesten haha.

Het was een kleine wandeling naar de waterval toe en had zeven lagen waarvan wij er 4 konden bereiken. Gelukkig was het erg rustig met toeristen en konden we van de mooie natuur genieten en hebben we nog in verschillende lagen lekker kunnen afkoelen.

We hadden het eigenlijk wel weer gehad met op de scooter zitten dus besloten om terug te gaan en nog even te gaan lunchen bij de U&P bakkerij waar we vanochtend ook een broodje hebben gegeten. De rest van de middag hebben we bij het zwembad gelegen.

We hadden ’s avonds met Chris en Charlotte afgesproken om met elkaar een hapje te gaan eten en zo gezegd zo gedaan. Nadat de 3 liter bierkanon van de heren op was zijn we naar een klein pleintje gegaan waar een club en wat cafeetjes zaten. Hier hebben we nog wat drankjes weggetikt, Koen een veel te sterke bucket Wodka Red Bull en een waterpijp. Het was weer erg gezellig maar tijd om te gaan. Nadat de open taxi Chris en Charlotte had afgezet bij hun hotel moesten wij nog wat verder. Totaal onverwacht moesten we een noodstop maken waardoor we beiden door die taxi heen vlogen, Koen viel op z’n schouder en ik lag half ondersteboven waarbij mijn voet bijna het plafond raakte.

Geen paniek we zijn nog heel op een klein schrammetje na J