Kuching = lekker eten en fun

6 augustus 2019 - Kuching, Maleisië

Dag 20 – We hadden gisteren een bakkertje gezien waar we wel iets konden halen voor ons ontbijt. Ware het niet dat op de een of andere manier hier nooit de restaurantjes en winkels ’s ochtends op tijd open gaan. Het is echt bizar, ook al staan er openingstijden op de deur, ze zijn er gewoon niet! Nou dan maar even langs de 7/11 om wat heerlijke voorverpakte fabriekscroissants te halen en naar de apotheek om voor Koen een middeltje te kopen. Hij had namelijk een flinke wond op z’n teen opgelopen door de flipper tijdens het duiken. Hopelijk gaat dit niet ontsteken. Op naar Tawau Airport!

IMG_20190729_141715

De vlucht verliep goed en inmiddels zijn we in het hotel aangekomen in Kuching. Op aanraden van Marianne en Bouli heb ik contact gelegd met AJ, een tourguide die hen goed bevallen was tijdens hun huwelijksreis. Hij reageerde meteen en omdat ik een beetje een twijfelkont ben en niet goed wist wat voor tour ik wilde doen, spraken we voor morgen af zodat hij wat meer uitleg kon geven over wat er te doen valt.

’s Avonds zijn we naar een Food Festival gegaan in de stad (op aanraden van AJ). Blijkbaar zijn we hier op het goede moment want dit festijn is 3 weken in het jaar en nu precies in volle gang, jeej! Eenmaal aangekomen had je een mini kermis met niet al te betrouwbare attracties, een leuk park en mega veel eetstalletjes. Het was ontzettend druk maar daardoor eigenlijk wel weer een hele beleving.

IMG_20190729_192055IMG_20190729_210643IMG_20190729_213519IMG_20190729_211918IMG_20190729_203922IMG_20190729_204011

In de biertent raakten we aan de praat met 2 Singaporezen (of zoiets) die hier op vissersvakantie waren. De ene niet te verstaan en de andere waar ik mee zat te praten iets meer maar nog steeds ging het verhaal van de hak op de tak waardoor ik er niet zoveel mee kon. We waren na 1 biertje en ik 1 Radler wel klaar ermee en zijn verder gegaan opzoek naar nog meer lekkers. Na wat verschillende gerechten te hebben geproefd was het 22:00 uur en tijd om terug te gaan. We hebben een Grab gepakt voor nog geen euro.

Dag 21 – Wasdag, tsja moet ook gebeuren he. Ik had van te voren met AJ afgesproken bij het hotel en toen hij mijn enorme waszak zag zei hij dat we wel richting de laundry konden gaan en daar verder konden praten. Hij was samen met zijn vrouw en kindje gekomen en ze baalden dat ze zelf hun was niet bij zich hadden want zij moesten ook vandaag wassen. Na uitleg te hebben gehad van zijn vrouw hoe de wasserette hier werkt heeft AJ heel veel informatie gegeven over wat te doen. Ik schrok alleen wel echt van de prijzen voor de tours hier. Voor een 3 uur durende tour (je ging met een bootje naar een vissersdorp, naar een foodcourt en kleine tour door de stad) betaalde je 50 EUR p.p.! Voor tours naar de Iban Longhouses of andere traditionele dorpen was je minimaal 100 EUR p.p. kwijt. Ik moest hem eerlijk bekennen dat ik het een hoop geld vond en dat we de tours misschien aan ons voorbij moesten laten gaan. Als je 6 maanden reist zijn dit wel erg grote uitgaven. Hij begreep het en was desondanks nog steeds zeer behulpzaam. Ik kreeg later via de app meerdere keren nog tips om gratis of goedkope dingen in de buurt te doen. Super attent! De rest van de dag hebben we bij het zwembad gehangen op het dak van het hotel en zijn we naar een shoppingmall gegaan om een GoPro te kopen. Die zijn een stuk goedkoper dan in Nederland.

Dag 22 – Na een workout in de mini-gym hebben we vandaag een cityhike gedaan en waren als eerste bij het Upside Down house gestart. We hebben hier enorm gelachen om de foto’s die je hier kunt maken. En Koen heeft het personeel ook een dag om niet te vergeten bezorgd. Op een gegeven moment stonden we in de badkamer en de medewerker vroeg aan Koen ‘wat doe je als je naar het toilet moet’ waarop Koen z’n broek naar beneden trok! Hahahaha de medewerkers hadden het niet meer, blijkbaar bedoelde de medewerker dat hij een soort van duik in het toilet moest maken. Na genoeg foto’s zijn we verder de hort opgegaan.

IMG-20190804-WA0003IMG-20190804-WA0002IMG-20190804-WA0004IMG-20190804-WA0006IMG-20190804-WA0005

Langs het waterfront zijn we naar Little India gelopen, nog een shoppingmall en een grote moskee. Daarna waren we er wel weer klaar mee want het was bloedheet. Tijd voor wat afkoeling in het zwembad. Daar raakten we aan de praat met Doris en Karlijn. Ze waren net aangekomen in Kuching en we gaven hen de tip om vanavond ook naar het Food Festival te gaan aangezien het ons zo goed bevallen was gingen wij namelijk ook weer daarheen. Toen we hadden verteld over het goedkope bier waren ze om. We gingen er op eigen houtje heen en misschien zouden we elkaar daar wel tegenkomen. En waar kwamen we ze tegen… in de biertent! Haha, we zijn gezellig aangeschoven en zo ook de stadsgek die zo dronken als een tor was. Man, daar viel niet mee te communiceren.

DSC_1117DSC_1130DSC_1095DSC_1114DSC_1141DSC_1104DSC_1135

Omdat het zo gezellig was en de eettentjes allemaal gingen sluiten zijn we naar de Monkey bar gegaan. Daar waren de cocktails 3 EUR en hebben we een waterpijp gerookt! Voor het eerst deze vakantie zijn we tot in de vroege uurtjes doorgegaan en was het tijd om naar bed te gaan.

1. Heleen:
    6 augustus 2019
    Hoi. Wat n grappige foto's in dat upside down huis. En weer veel streetart voor Daisy. Leuk om weer een update van jullie reis te lezen.Groetjes Heleen
  2. Charon:
    Leuk verhaal weer! En die foto's zijn echt te grappig😂 Veel plezier nog! Xx
  3. Daisy Jansen:
    Thanks!! :D
  4. Marianne:
    6 augustus 2019
    Super leuk dat jullie onze favoriete gids hebben ontmoet, jammer dat jullie alleen niet zoveel met hem hebben meegemaakt als wij. Vooral zijn kookkunsten waren echt geweldig.
  5. Daisy Jansen:
    7 augustus 2019
    Ja helaas, maar hij is wel heel behulpzaam geweest en ik denk dat dat komt omdat hij jullie nog herinnerde ;)
  6. Christine:
    6 augustus 2019
    Ik kijk regelmatig naar de nieuwe update, echt leuk hoor en ik lees het voor aan Joop haha, grietjes van ons allebei xxxx
  7. Daisy Jansen:
    7 augustus 2019
    Leuk dat jullie ook meelezen :) groetjes terug!
  8. Henk Alberts:
    7 augustus 2019
    Ha kinders, we kijken steeds uit naar jullie verhalen en foto's. We genieten met jullie mee. Teen al een beetje hersteld, Koen? Groetjes, (ook van Henk) Gerda
  9. Daisy Jansen:
    7 augustus 2019
    Gelukkig gaat het goed met koen z'n teen! Alleen nu is zijn vinger aan de beurt! Het is maar goed dat we een Ehbo kitje bij ons hebben.
  10. Henk Alberts:
    8 augustus 2019