Chiang Mai – dag 1

16 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

Eindelijk hebben we een beetje kunnen uitslapen. We werden om kwart over negen wakker en zaten om half 10 al aan het ontbijt in het hotel. Prima ontbijtje, niet heel veel keus maar het was goed te doen.

Na rustig te zijn opgestart zijn we op de bonnefooi de stad gaan verkennen. We zitten in het oude centrum van Chang Mai en er zijn best wel wat tempels in de buurt en leuke smalle straatjes waar je doorheen kunt lopen. Er zijn superveel eetstalletjes waar je heerlijke geuren vandaan ruikt maar ook smerige dingen ruikt en ziet (zoals vogels die voer uit de bakken pikken die op de grond op een kleedje liggen, bah) Iets verderop zagen we een restaurantje met een goede fruitkraam langs de straatkant waar je verse smoothies en sapjes kon laten maken. Ik had een sinaasappel-banaan smoothie en Koen een dragonfruit-passievrucht-kokos, een eigen bedachte creatie die wat vreemd werd ontvangen door de beste ober. Toen Koen ‘m voorgeschoteld kreeg was het nou niet bepaald een lekkere combi haha.

Daarna zijn we verder gaan wandelen en kwamen we een aantal tempels tegen zoals de Wat Jet Rin en de Wat Chedi Luang. Toen we de Wat Jet Rin inliepen werden we gelijk aangesproken door een Thaise die erg veel interesse in ons toonde maar niets aan het verkopen was. Beetje vreemd maar ze heeft ons wat tips gegeven over wat we waar in de stad konden vinden en daar bleef het bij. Mogelijk is ze niet een heel goede verkoopster J haha. De tempel zelf was niet zo bijzonder maar had een mooie vijver waar kleine schildpadjes in zaten. In de Wat Chedi Luang, een van de oudste tempels van de stad, stond vroeger de smaragdgroene Boeddha die we in Bangkok hebben mogen aanschouwen. In 1468 hebben ze de Boeddha verplaatst, geen idee waarom. De tempel is door een aardbeving niet heel gebleven wat zonde was want het was erg mooi. Ze hebben het een klein beetje gerestaureerd waardoor je een beetje een beeld kreeg van de omvang van de tempel.

Inmiddels was het al best laat in de middag en zijn we nog een hapje gaan eten bij de tent waar we onze smoothies hadden gedronken en dat was erg lekker. En omdat we aardig overhit waren, hebben we nog bij het zwembad gezeten. We hadden gehoord van Chris en Charlotte dat er een soort foodtruck plein was met allemaal moderne trucks en dat het de moeite waard was om er even heen te gaan. Dat was echt super leuk. Leek net een beetje op de SwanMarket maar dan in het klein. Toen we terug naar huis liepen kwam we nog in een heel, heel fout straatje terecht waar de muziek veel te hard stond in de barretjes, de opgedofte dametjes langs de kant zaten en de massagesalons die ertussen zaten ook net even iets te louche eruit zagen. Het viel wel op dat als Koen ietsje verder liep dan mij dat er aandachtig naar hem gekeken werd haha. Ach ja, ik verwacht dat het nog erger wordt als we richting Phuket gaan.

1. Charon:
    17 december 2017
    Leuke verslagen weer! Veel plezier verder! X
  2. Tim:
    18 december 2017
    Leuke verhalen hoor, ziet er erg mooi uit! Ik kijk ook aandachtig naar Koen als jij er niet bij bent haha. Veel plezier