Van Kuala Lumpur naar Chiang Mai

15 december 2017 - Bangkok, Thailand

Dag van vertrek was aangebroken: Vroeg op, ontbijten, spullen pakken en gaan.

We hadden ons eigenlijk voorgenomen om met de trein richting het vliegveld te gaan. Op het laatste moment hebben we toch besloten een taxi te nemen.

Inchecken etc. verliep redelijk vlot. Helaas wel een uurtje vertraging, niets schokkends gelukkig!

Omstreeks 4uur kwamen we aan op het vliegveld van Chiang Mai. Bij aankomst gelijk onze Maleisische Ringit omgeruild voor Thaise Bhat. Tussen de taxi’s stond een verdwaalde tuk-tuk. Aangezien de tuk-tuk ons prima beviel in Bangkok, besloten we onze backpacks in de tuk-tuk te gooien en door de spits heen naar ons hotel te sjezen! Ideaal, geen last van verkeer! Wel bijna auto’tje in de zijkant, aghja.. dat houdt ’t spannend.

In nog geen 10 minuten stonden we voor onze bed and breakfast. Een heel stuk simpeler dan ons hotel in Maleisië, maar het voelt goed om weer met beide benen op de grond te staan!

Eenmaal in onze kamer hoorde we het onmiskenbare geluid van een Engels-sprekend-Nederlands-stelletje. Eenmaal uitgepakt en een duik in het zwembad genomen, besloten we contact met ze te leggen.

Charlotte en Chris uit Haarlem, zelfde profiel als ons: 31 dagen weg, rondtrekken in Thailand. Chris is zelfstandig hovenier en Charlotte werkt in de zorg. Zij 26, hij 24. Zij waren er een dag eerder dan ons en hadden dus de stad al verkend, handig! Erg gezellig stel, veel gelijkenissen!

Na een paar biertjes met Chris (vrouwen aan de cocktails), besloten we met z’n vieren richting een Thaibox wedstrijd te gaan. Zij hadden al kaartjes, wij hebben bijgeboekt. Onderweg eerst een burgertje bij de Burger King gescoord en vervolgens plaatsgenomen op de rij plastic stoeltjes (2e rang) aan de ring.

We hebben erg genoten van de wedstrijd. Ieder stel had een eigen emmer “Sex on the beach”, dit was genoeg voor de hele wedstrijd. Als mannen natuurlijk wel commentaar hoe die kleine Thaise mannetjes het beter zouden kunnen doen en ‘hoe wij ze wel klein zouden krijgen’. Dat is de drank die praat, haha. Sportieve gasten, met top-conditie, wellicht dat ik (Koen) nog een keer een training met ze ga doen tijdens ons verblijf in Thailand.

Op de terugweg nog een midnight-burger gescoord bij de Burger King. Die ging er wel in! Daarna lekker de roes uit gaan slapen :)