Bangkok - dag 1

11 december 2017 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal,

Vandaag is onze eerste volle dag in Bangkok. Aangezien we totaal geen planning hebben wat we precies willen doen, zijn we eerst maar uitgebreid gaan ontbijten. We hebben besloten om met de tuktuk op pad te gaan. We horen in gebrekkig Engels dat het vandaag een nationale feestdag, de dag van de grondwet. Veel Thai zijn vrij vandaag en sommige toeristische plekken zijn daardoor ook gesloten. We konden dus niet heel veel doen.

Op met de tuktuk naar onze eerste bestemming, Wat Intharawihan. Een 32 meter hoge en 10 meter brede boeddha, belegd met glasmozaïek en 24-karaats goud. Klinkt goed maar helaas stond het beeld in de stijgers. De gebouwen er omheen waren gelukkig wel erg mooi om te zien.

De volgende tempel stelde eigenlijk ook niet zo veel voor de, Lucky Boeddha tempel. We raakten wel aan de praat met een man die redelijk Engels kon spreken en gaf ons aan dat het een speciale week was in Thailand en dat er veel tailor promoties in de stad zijn en het de moeite waard was voor Koen om er naartoe te gaan. We bedankten hem vriendelijk en op de terugweg naar de tuktuk zei Koen al dat het hem niet zou verbazen als het weer een of ander oplichtings dingetje zou zijn. En ja hoor, onze tuktuk diver vroeg ons of we haar wilden helpen aan coupons voor benzine. Het enige wat we moesten doen was een tailorshop in gaan en kijken of er iets tussen zat voor ons. Kleine overweging om toch nog een pak te laten maken maar het was allemaal net te ongeloofwaardig. Nadat we hadden gezegd niets te laten maken merkte je dat hij not amused was! Onze driver vroeg of we alsjeblieft nog 2 shops wilden bezoeken... we stemden toe omdat ze ons voor omgerekend 2 euro rond reed.

We vroegen haar om naar de MBK shopping center te rijden zodat we nog een nieuwe lens konden kopen omdat die andere een minder groot bereik had t.o.v. wat ik wilde. Wat een mega shoppingmall was dat zeg! Gelukkig hadden ze genoeg keuze.

Terug naar Khao San Road, even wat gegeten en op de terugweg naar het hotel nog wat studenten geholpen met hun Engels. Ze vragen je dan om een praatje van een paar minuten te houden zodat zij hun Engels kunnen verbeteren. Uiteraard nog even met hen op de foto gegaan.

We waren allebei toch best wel gesloopt van de dag dus waren even een klein tukje gaan doen waardoor we vervolgens pas om 22:00 uur gingen eten. Koen de groene curry en ik pad thai, heerlijk! Nog even een drankje op Khao San road en ja hoor... daar waren ze dan, de ladyboys! In overvloed hahaha. Het is 's avonds nog drukker en er waren echt een hele hoop zatte mensen. We keken onze ogen uit. Na een bucket sex on the beach, wat andere drankjes en dansmoves in een kleine techno club, was het tijd om te gaan slapen.

1. Niels:
    11 december 2017
    Super leuk om te lezen!! Ja wat is dat eten lekker he!! Koen nog lastog gevallen door een ladyboy🤪
  2. Henk en Gerda:
    11 december 2017
    Ziet er mooi uit. Wat een scherpe foto's Daisy. Jullie zijn mooi op tijd weg. Vandaag hier in heel Nederland code rood gehad. Nauwelijks vliegverkeer enzovoorts. Zeer veel sneeuwval.
  3. Heleen:
    11 december 2017
    Mooie foto's en leuk om de blog te lezen. Jammer dat die boedha in de steigers staat. Zou volgens mij heel indrukwekkend zijn zo groot en zo versierd.
  4. Christine:
    13 december 2017
    Leuk hoor en ik heb je foto’s gevonden😃👍🏻