Flight QR836, Bangkok here we come!

9 december 2017 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

8 December 2017, het is zover....  we gaan naar Thailand! Wat als een rustige en niet stresvolle ochtend begon veranderde toch even in in het laatste half uurtje voordat we werden opgehaald in een compleet drama! Ik heb mijn spiegelreflex camera laten vallen en van de lens is niets meer over! Ik kon wel janken. Na een en ander te hebben gecheckt lijkt de camera opzich gewoon nog heel. We nemen het risico en nemen de camera mee in de hoop dat we op het vliegveld nog een lens kunnen kopen. Nou goed, op naar Schiphol met de taxi dus geen stress. Of toch wel als je ineens bijna een half uur langer erover doet omdat je in een stilstaande file terecht komt.

Als trotse bezitters van business class tickets hadden we het voorrecht om lekker snel aan de beurt te zijn bij de incheckbalie waar de vriendelijke dame ons vermeldde dat we niet in aanmerking konden komen voor het toeristenvisum omdat we 31 dagen in Thailand verblijven en het gratis visum 30 dagen geldt. Hier was ik al een beetje bang voor dus op het vliegveld moesten we in alle haast nog even tickets boeken voor een stedentrip naar Kuala Lumpur in Maleisie. Je mag namelijk wel weer Thailand inreizen en dan geldt het toeristenvisum weer opnieuw 30 dagen. Na snel een broodje te hebben gekocht konden we gelijk door naar de gate omdat we zoveel vertraging van te voren hadden opgelopen.

Nou daar gaan we dan....... we mogen als business classers als eerste het vliegtuig binnen en man, wat een zee van ruimte! We zaten nog niet eens en er werd gelijk champagne aangeboden, daar zeggen we uiteraard geen nee tegen. We vielen van de ene verbazing in de andere. We kregen een kleine beautycase met daarin lipbalm (kwam goed van pas met mijn lipbalm verslaving ;P) bodylotion, verfrissingswater, sokken en een slaapmasker. Ook werd er een wijnkaart en een 3 gangen a la carte menu neergelegd. Of we alvast even konden kijken wat we straks wilden eten, WOW! En had ik al gezegd dat er een massagefunctie in de stoelen zat?!

Na een klein tukje op onze stoelen die helemaal plat konden, moesten we eruit om in Doha op een ander vliegtuig te stappen. Een Airbus a380, een dubbeldekker. Eindelijk mochten we een keer naar boven toe. Totaal anders ingericht maar nog steeds even luxe met als kers op de taart...... een bar achterin het vliegtuig! Laat Koen nu 'toevallig' stoelen op de achterste rij hebben gereserveerd voor ons. Wat een pech, haha. Ook hier weer een 3 gangen menukaart met compleet andere gerechten erop. Omdat we nog erg vol zaten van al dat eten tijdens de eerste vlucht heeft Koen, erg diehard, nog 2 gangen genomen en ik alleen een toetje :D.

Na een filmpje en nog wat drankjes in de bar, zijn we maar gaan slapen alleen werden we na drie kwartier alweer gewekt voor het ontbijt. Kort nachtje dus.

Het hotel ziet er goed uit en ligt aan de Chao Phraya River en op loopafstand van KhaoSan Road. Het bruisende backpack gedeelte van de stad. Als Koen wakker is, gaan we maar eens even de boel verkennen hier.

Sorry voor het lange verhaal maar het waren zoveel nieuwe indrukken zodat we het wel op moesten schrijven! Ohja ik heb mijn camera getest met de lens die we op Doha hebben gekocht, thank god, hij doet het nog!

GR, Koen en Daisy

PS: Als je het leuk vindt, kun je een berichtje achterlaten.

1. Charon:
    9 december 2017
    Super leuk dat jullie een blog bijhouden. Bizar joh die foto's!! Dan is het ineens niet meer zo erg om te vliegen;)
    Fijn dat je camera het gewoon nog doet!
    Heeel veel plezier!
    Xx
  2. Niels:
    9 december 2017
    Hahaha dit is echt asociaal luxe hoor😬 ziet er wel erg goed uit!! En koen bij twijfel moet je gewoon even voelen he op koh san road!! Veel plezier!!
  3. Suus:
    9 december 2017
    OMG dat toetje !! lijkt wel alsof jullie in 4 sterren restaurant zitten !!
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Have funnn xx
  4. Wjvanderweel:
    Zo willen Sebastiaan en ik ook wel reizen. Geweldig
  5. Henk en Gerda:
    10 december 2017
    Leuk hoor, zo'n blog! Zo kunnen we mee genieten. Het ziet er onwijs luxe uit allemaal. Helaas kan ik Henk nog steeds niet overhalen om te vliegen.... Fijn dat je camera het gewoon doet. Heel veel plezier xx
  6. Christine:
    10 december 2017
    Hoi allebei, is het lekker warm daar. Wij hebben sneeuw, zullen we ruilen? Veel plezier en veel gaan bekijken hoor xxx
  7. Daisy Jansen:
    10 december 2017
    Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen! We horen dat jullie het minder hebben getroffen met het weer. Wat een sneeuw zeg! Hopelijk blijft het niet al te lang liggen :)
  8. Nathalie:
    10 december 2017
    Wowwww niet normaal zeg. Vliegen is alleen al een vakantie. Inderdaad dat toetje.
    Morgen gaat het sneeuwen gewoon door hier :-).

Wat fijn dat je camera het gewoon nog doet. Nou maak maar hele jaloers makende foto's.

Xxxx