Van Chiang Mai naar Phuket

19 december 2017 - Phuket, Thailand

Na de overheerlijke bagels van gisteren wilde ik ze vandaag weer als ontbijt. Dus vroeg opgestaan zodat we om 8 uur al gelijk bij hen voor de deur stonden. Na het ontbijt hebben we onze backpacks weer ingepakt omdat we om half 1 naar het vliegveld gaan om door te reizen naar Phuket. Nadat de backpacks ingepakt waren hebben we een hotel geboekt voor daar. We gaan naar Phuket Graceland resort en spa een resort gescheiden door een weg aan het bekende Patong Beach. Hier zou je het beste nachtleven hebben en goed kunnen feesten.

We hoefden pas om 12 uur uit te checken dus zaten nog even bij zwembad totdat om 10 voor 12 ineens de telefoon op de kamer overging. Toevallig stond Koen in de kamer, het was de receptie met de vraag of we nog een nacht bij wilden boeken. Erg vreemd want het kwam op ons een beetje over van kom uitchecken want we willen je kamer schoon maken. Dan heb je aan ons een verkeerde dan komen we gewoon 5 over 12 uitchecken (bad ass he ;) haha)

Toen we eenmaal op Phuket waren geland en onze backpacks hadden moesten we vervoer regelen naar het hotel. We gingen met de minibus en daar had ik een ticket voor gehaald. We konden na 5 minuten gelijk instappen althans dat dachten we. De beste meneer van de ticketbalie kon zo slecht Engels dat hij me maar 1 ticket heeft gegaan (waarschijnlijk omdat ik alleen stond). We mochten de bus niet in en moesten een kaartje kopen. Wij weer terug, kaartje gekocht en komen terug bij de parkeerplaats van de minibus, is dat rot ding gewoon vertrokken! We hebben gevraagd hoe laat de volgende ging en deze mevrouw vertelde ons haarfijn dat we nog een half uur moesten wachten, lekker dan! Gelukkig kwamen er snel al andere mensen bij de minibus staan waardoor deze bijna vol zat. Na een kwartier vertrokken we dan toch sneller dan gepland. In de bus zat een Nederlander die als expat in Dubai werkt. Erg aardige jongen en was alleen op pad en na wat gepraat over koetjes en kalfjes spraken we over ons eigen bedrijf. Hij had een neef die ook helemaal in de cryptocurrencies zit dus de rest van de rit, en die rit duurde lang, ging het veel daarover.

Het was al half 9 voordat we eindelijk konden gaan eten en toen zagen we eigenlijk pas dat het gedeelte waar wij zitten een Russisch vakantie oord is, joepie! Nou hopen dat ze minder asociaal zijn dan degene die we in Egypte altijd zien. Na het smerige eten zijn we opzoek gegaan naar DE straat van Patong Beach, Bangla road. Nou we hadden ‘m snel gevonden hoor, het leek wel de rosse buurt in Amsterdam in het kwadraat! Wat een verschrikking. Je wordt aangevallen door hordes meiden waarvan je gewoon ziet dat ze helemaal geen zin erin hebben. Ik vraag me af of dit allemaal vanuit vrije wil gebeurd. We hebben ons laten overhalen om een tent binnen te gaan en er stonden gelijk 4 vrouwen om ons heen. Koen ging even naar het toilet en kwam terug met het verhaal dat hij ontzettend vaak is aangesproken. Ik geef het op, het heeft hier niet eens zin om te tellen om jullie wat statistieken bij te brengen haha. Zodra Koen alleen loopt dan zien ze alleen maar een wandelende portemonnee.

Tijd om verder te gaan. Ik had een goede tactiek gevonden om de proppers de boot af te houden om naar binnen te gaan. Ik had namelijk wat flyers gekregen voor een gratis shotje en iedere keer als ze vroegen of we naar binnen wilden gaan bood ik hen een shotje aan ;) het werkte erg goed moet ik zeggen haha.

1. Niels:
    21 december 2017
    Dat stukje met die bus moest ik erg om lachen, ondanks dag het zeer vervelend is! Wij hebben exact het zelfde gehad daar😂 hebben jullie nog een beetje zaken kunnen doen met de beste man?
  2. Daisy Jansen:
    21 december 2017
    Ja sjonge had je dat niet ff eerder kunnen zeggen Niels :P maar het is gelukkig goed gekomen haha.