Koh Phangan – dag 2

1 januari 2018 - Koh Phangan, Thailand

Pfoe, die buckets zijn erg sterk. Ik vroeg om een rum cola (want ze schenken nergens wijn) maar i.p.v. alleen rum en cola kreeg ik er ook whisky bij, je voelt het al aankomen… voordat ik het wist was ik zelf 1 van die dronken mensen op het strand, haha! Onze oude zuipschuit Koen is natuurlijk veel meer gewend aan sterke drank t.o.v. mij dus hij vond mij erg vervelend.. i’m sorry maar dit doet Koh Phangan met je!

We hadden ergens een leuk tentje gevonden waar ze goede muziek draaiden en daar leerden we Jerome kennen, een gezellige Belg die in zijn eentje voor minimaal 14 maanden op reis gaat (*jaloers). Hij had net zijn relatie verbroken en wilde graag reizen. We hebben een lange tijd met hem staan praten en we hadden ons nog niet voorgesteld. Hij ging helemaal stuk toen Koen zich voorstelde want blijkbaar heette zijn ex dus ook Koen hahaha! De rest van de avond zijn we met hem opgetrokken.

In diezelfde tent kwam er een meisje naar Koen toe omdat ze vond dat Koen wel wat bodypaint kon gebruiken. Sjonge hij zag eruit zeg, ik wist niet wat hij moest voorstellen en dat kon ze zelf ook niet uitleggen. (Zie foto)

Laura uit Alaska zag Koen z’n hoofd en zei dat ze het wel even ging fixen. Samen met haar vriendinnen hadden ze een aantal potjes bodypaint gekocht dus zo gezegd zo gedaan. Het is er iets op vooruit gegaan maar slechter kon bijna niet. Ik kreeg ook nog een mooie tekening op mijn andere arm.

Ik durf niet te zeggen hoe laat het was geworden maar we zijn tot in de vroege uurtjes doorgegaan en dat merkte ik toen ik wakker werd. Man wat voelde ik me slecht, alweer! Het was beter dat ik even verder ging slapen. Gelukkig had Koen daar ook geen problemen mee. Zo hebben we tot ongeveer half 2 in bed gelegen en zijn we opzoek gegaan naar wat te eten.

Later in de middag begon het zonnetje weer door te komen en hebben we nog bij het zwembad gezeten en is er de rest van de dag niet echt iets spannends gebeurd. We hadden een beetje een planning gemaakt voor de laatste week. Ik wilde heel graag naar Khao Sok een schitterend natuurpark waar je heel veel activiteiten kan doen. Dit staat al heel lang op mijn lijstje. We hebben alleen te horen gekregen dat de 3 daagse tocht die we een week geleden wilden boeken, vol zat. Echt balen! Aan de andere kant  merken we allebei dat we ook wel graag nog de laatste paar dagen op het strand willen doorbrengen. Als we de weersverwachting moeten geloven moeten de richting Pattaya om de meeste zon te zien. We hebben daarom een ticket voor woensdag geboekt van Koh Samui naar Pattaya. Morgen gaan we alvast die richting op.