Koh Phangan – dag 1

31 december 2017 - Koh Phangan, Thailand

De regenbuien hebben tot in de ochtend doorgezet en werd het ’s middags pas een beetje mooi weer. Tussen de buien door zijn we opzoek gegaan naar een leuke outfit voor vanavond. We zijn ook het dorpje een beetje gaan verkennen en bij het strand gaan kijken waar het vanavond allemaal moet gaan gebeuren. Outfit in de pocket en we konden nog even hangen bij het zwembad. Ik had het geweldige idee om nog even lekker te relaxen en een massage te nemen, alleen dit keer geen Thaise massage haha. De masseuse moest denk ik een trein halen want de bewegingen die ze maakte waren nou toch niet bepaald relaxed.

We zijn bij een Italiaan gaan eten en toen onze pizza op was zijn we gelijk terug gegaan om ons om te kleden. Mijn outfit was nog niet compleet zonder neon bodypaint. In de mega drukte op straat stonden allemaal kraampjes waarbij je je kon laten beschilderen dus de eerste de beste die beschikbaar was kon aan de slag met mijn arm besmeuren.

Het was tijd voor een bucket zodat we daarna direct de menigte kunnen volgen naar het strand. Het was gigantisch druk en er waren zeker wel meer dan 25 duizend man aanwezig. Bij ieder barretje of restaurantje hadden ze een mega muziekinstallatie staan met muziek voor iedereen. We besloten om naar rechts te gaan want daar zagen we dronken mensen met een brandend touw touwtje springen. Wat een gekken maar wel grappig om te zien. Vervolgens zijn we naar het einde van het strand gegaan waar het wat rustiger was en het leek erop alsof je vanaf daar het mooiste uitzicht zou hebben wanneer ze het vuurwerk gingen afsteken, het was inmiddels ook al half 12.

Het vuur met de tekst ‘Countdown party 2018’ werd  even later aangestoken alleen ontbrak de countdown dus ineens was het 12 uur. Happy New Year everybody!!!!!!!!!!!!

Het vuurwerk is toch even een andere koek ten opzichte van wat we in Nederland gewend zijn. Wat was dat mooi zeg. Echt gigantisch groot siervuurwerk alleen jammer dat het hooguit 10 minuten duurde.

Ons resort zat 1 straat achter het strand dus we zijn even terug gelopen om met een aantal te gaan videobellen en te appen. Tijd om verder te party-en!