Van Krabi naar Koh Phangan

30 december 2017 - Bangkok, Thailand

We hebben ontbijt in het huisje laten bezorgen zodat we een beetje konden uitslapen en op ons gemakje de tassen konden inpakken. Om 11 uur werden met de minibus opgehaald om vervolgens over te stappen op een grote touringcar. Bij het busstation aangekomen hadden we geen idee wat ons te wachten stond, hoe lang de reis zou duren en of het comfortabel zou zijn. Om half 1 vertrok dan eindelijk de bus. We hadden prima plaatsen want we konden onze rugleuning helemaal naar achteren zetten zodat we bijna plat konden liggen.

Onderweg hebben we denk ik het staartje van de tropische storm meegekregen want we kregen meerdere regenbuien over ons heen. Het was maar goed dat we de hele dag aan het reizen waren en lekker droog zaten althans semi-droog. Blijkbaar zat er een gat in het dak van de bus en werd het water opgevangen in de bagageruimte boven de stoelen. Toen de bus een scherpe bocht maakte kwam er een plens water naar beneden zetten zo over Koen heen haha!

Na een paar uur in de bus kwamen we aan bij de Donsak Pier iets voorbij Surat Thani en toen hoorden we dat we pas half 5 de boot op mochten. Ook weer geen idee hoe lang de boottrip zou duren want de zee was erg wild vanwege het slechte weer. Nou dat hebben we geweten. We hebben heel wat mensen zeeziek zien worden en ik moet zeggen dat ik het op een gegeven moment ook erg zwaar had. Ik had frisse lucht nodig dus we zijn op het achterdek gaan staan. De een na de ander zagen we wit uit de kajuit lopen. Op een gegeven moment was er zelfs een gozer die zelfs een meisje had ondergekotst en het zat allemaal in z’n baard, ugh heel vies.

Na een tussenstop in Koh Samui kwamen we dan eindelijk na 8 uur reizen aan op het eiland. We hadden een gedeelde opentaxi waar we als sardientjes in werden gepropt met 11 man. Ze wilden eigenlijk niet vertrekken voordat er een 12e persoon bij was gekomen maar dat weigerden we.

We slapen in het Delight Resort en onze kamer is ter grootte van de keuken in ons vorige bungalow dus het was even wennen. We moeten bijna met onze voeten in de toiletpot staan om te kunnen douchen haha maar goed we zullen weinig op de kamer zijn dus het is wel prima zo.

Haad Rin is Koh Phi Phi in het kwadraat met dronken mensen op straat. Overal zie je kraampjes met buckets drank staan voor een prikkie. Het is niet gek dat ze er allemaal zo bijlopen. We konden de mensen goed observeren vanaf het restaurant waar we zaten. Toen we bijna klaar waren met eten kwam er weer een regenbui over, niet normaal. Binnen een mum van tijd stond de straat helemaal blank en kwam het water tot je enkels. We besloten dan ook maar onze schoenen uit te doen en op blote voeten terug te gaan naar het resort.

1. Mitzi:
    6 januari 2018
    Wooow bizar die regenbuien!
    Hahaha een semi waterdichte bus XD
    Groetjessss