Kuala Lumpur - dag 2

15 december 2017 - Bangkok, Thailand

Hallo Luitjes,

Koen hier.. ik neem het stokje van Dais ff over. Even kijken of ik net zo creatief kan bloggen ;) Ik was vanochtend natuurlijk weer om 6.00 op, nog steeds beetje last van de jetlag. Dais heb ik lekker even laten liggen.

We zijn de dag begonnen met een flink stevig ontbijt in ons hotel. Goed buffet, ruime keuze!

Na het ontbijt zijn we de overtollige calorieën eraf gaan sporten in de fitnessruimte van ons hotel. Dat is trouwens ook de enige plaats waar we wegkomen in het hotel met lekker zittende sportkleding. De rest heeft allemaal lange broeken en colbertjes aan.

Na sporten hebben we tickets voor de hop-on hop-off bus gekocht en zijn we vanaf ons hotel naar onze eerste stop gereden: National Palace. Tot onze teleurstelling konden we enkel het paleis bezichtigen vanaf de front-gate, het Paleis was niet toegankelijk voor bezoekers. Wel zijn we daar nog met een paar Aziaten op de foto geweest. We lijken zelf wel soms een bezienswaardigheid! Na een half uurtje hebben we de bus weer kunnen pakken en zijn we na enkele tussenstops beland bij het birdpark.

Mijn geluk kon niet op in het birdpark: de voederautomaten bleken het verschil tussen de 20 Eurocent en de Maleisische Ringit niet te herkennen. Mijn zakken zaten gevuld met ballen voer voor de vogels. Dais heeft de nodige kiekjes kunnen nemen waarbij ik belaagd werd door talloze vogels (die hadden inmiddels door waar het voer te halen was).

Eenmaal vertrokken uit het birdpark hebben we de bus terug gepakt. Door het tijdstip (uurtje of 4 ’s middags) belandden we in de middagspits. Het duurde ons zo verschrikkelijk lang dat we de chauffeur hebben gevraagd de deur te openen. We zijn vervolgens terug gaan wandelen. Het was iets meer dan 2km lopen, city-hiking dus. Wel leuk, daardoor meer van de stad kunnen zien!

Bij het hotel gelijk het zwembad ingedoken en gebruik gemaakt van het happy hour: fles wijn + pizza gratis. Dat gaat er goed in na een actieve dag! Dais heeft even kort bij geslapen op het bedje.

Semi-vol van de pizza hebben we besloten de taxi naar Bukit Bintang te pakken en een shoarma’tje te eten bij de Crispy Chicken. Na het eten zijn we nog een drankje gaan doen. We hebben daar nog even kort met een groepje expats staan dansen/praten en zijn vervolgens vroeg naar bed gegaan.

1. Heleen:
    16 december 2017
    Nou Koen jouw poging om te bloggen is goed gelukt hoor. Ik moest erg lachen om het stukje over de vogels. Ik kon het bijna gewoon voor me zien😂 ik ben benieuwd naar de foto's. Groetjes.
  2. Henk en Gerda:
    17 december 2017
    Ha Koen, jij kan het stokje gerust vaker overnemen hoor. Wat een belevenissen allemaal daar bij jullie joh. Wij zijn dit weekend op de veluwe met Geert en Jolanda. Misschien kan ik hier ook zo'n fietstaxi huren. Laat ik Geert ons over de veluwe trappen. :) Veel plezier nog daar hè.
    Tip: Niet teveel pitza's/shoarma hè anders verblijven jullie steeds langer in de sportschool.
    Lekker genieten kinders
    Groetjes,