Van Phuket naar Koh Phi Phi Don

23 december 2017 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Pff wat vroeg zeg, we waren zowat de eerste bij het ontbijt. Nog een laatste check in de kamer of we niets zijn vergeten en dan kunnen we uitchecken. Bij het uit checken gaat het allemaal op slakkentempo, erg fijn als je een boot moet halen. Gelukkig was het niet druk op de weg want we moesten nog ongeveer 40 minuutjes rijden naar de pier om de ferry te pakken.

Bij de pier aangekomen was het erg druk en stond er een lange rij om in te checken. Toen we aan de beurt waren konden ze onze tickets niet vinden en was de boeking niet bij hen doorgekomen. We moesten even wachten en dan zouden ze bij ons terugkomen. Als last man standing bleek dat de website waar we de tickets hadden gekocht de boeking nog moesten bevestigen aan hen. Het enige wat we konden doen was ter plaatse bellen met de boeking agent en dan zou het goed komen en gelukkig kwam het ook goed. We hebben er alleen voor gezorgd dat de boot met vertraging wegging :)

De tocht duurde 2 uur en we hadden voor het eerst in de vakantie regen. Koh Phi Phi Don moet een mooi tropisch eiland zijn het was jammer dat we door de bewolking niet het tropische plaatje zagen. Nou, beetje dan. We moesten overstappen op een longtailboat omdat er op het eiland geen auto’s rijden en eigenlijk alles met de boot gedaan wordt. Toen we ons resort vanaf het water zagen liggen werden we toch wel enthousiast. Echt een prachtig mooi resort.

Het inchecken verliep hier ook niet helemaal vlekkeloos want we hadden de overnachtingen via Booking.com geboekt en met IDeal betaald. Vanwege de feestdagen was het geld niet bij hen binnengekomen. We moesten dus weer bellen alleen dit keer naar Booking.com. Koen heeft uiteindelijk 30 minuten aan de telefoon gehangen (ben benieuwd naar de rekening) en toen was het alsnog gefikst.

Het resort is groot en we hebben een vrijstaand huisje met uitzicht op de tuin. Het ziet er echt allemaal netjes uit. We zijn de buurt een beetje gaan verkennen en er zijn 2 zwembaden waar we uit kunnen kiezen. We hebben tussen de buitjes door nog wel kunnen zwemmen.

’s Avonds hadden we niet echt zin om bij het resort te gaan eten dus zijn we naar het kleine dorpje gegaan. Letterlijk een dorpje want er waren 3 kleine straatjes met restaurantjes, een paar winkeltjes en 1 bar. Even een wasje afgegooid en daarna hebben we bij Pad Thai gegeten, dat was erg lekker. Koen had het alleen een beetje zwaar omdat zijn rode curry lekker pittig was haha. Daarna zijn we bij de Buffalohead (de bar) 4 op een rij gaan spelen en wat wodka Red Bulls weggetikt.