Koh Phi Phi – dag 1

24 december 2017 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Een nieuwe ochtend is aangebroken! Aangezien we kort op ons kleine paradijsje zouden verblijven, hadden we besloten vandaag vroeg op te staan. Om 7.00 ging de wekker, 7.30 zaten we aan het ontbijt. Even opfrissen op de kamer, waar wij besloten het eiland te gaan verkennen.

Waar er gisteren wolken waren, was het nu strak blauw en was er plaats voor zon. Nog niet van ons resort af en her eerste flesje water was al op. Gigantisch warm dus! We besloten richting Lana Bay te lopen.

Lana Bay was erg rustig, enkel een paar bootjes plus wat lokale vissers. Op een gezin van 4 mensen na waren wij de enigen. Naja enigen.. er liepen weliswaar honderden krabben over het strand. Soms was het even schrikken, want door de schutkleur zag je ze soms pas op het laatste moment onder je voeten vandaan schieten. Op onze route kwamen we borden van Nui Bay tegen, 25min lopen. We besloten tocht voort te zetten.

Om bij Nui bay te komen moesten we via droog liggende stenen (het was eb) langs een klein dorpje. Vervolgens met touwen stijl omhoog en door de dicht beplante jungle heen. Gelukkig was dit enkel een paar minuten, want met de hitte en luchtvochtigheid tussen de bomen was het bijna niet uit te houden!

Eenmaal daar werden we beloond met een prachtig Bounty strand: hagelwit zand, kristalhelder water en ongerepte Karstgebergte met groen er bovenop. Omdat het al gauw weer vloed zou worden en ons drinken op was, moesten we terug.

Overal langs de route zagen we borden met ‘Tsunami Evacuation Route/Shelter’. We wisten dat Thailand destijds was geraakt, maar niet in welke mate het eiland waarop we zaten. Eenmaal terug hebben we eens nagevraagd bij de staff van het resort. Golven aan onze kant van het eiland vielen mee: ‘max 4m’, maar de andere kant van het eiland was compleet verwoest met als gevolg een hoog dodental, erg triest om te horen. Wel goed dat ze nu zijn voorbereid, mocht het opnieuw gebeuren.

Na een paar cocktails bij het zwembad zijn we opnieuw gaan eten in het dorp. Lekker goedkoop en prima spul! Na het eten zijn we terug gegaan naar Buffalohead bar. We hadden Loen (lees goed, niet Koen) - de eigenaar en zijn collega Dan gisteren al ontmoet. Loen leek toen alle Nederlandse DJ’s te kennen gezien de muziek die hij draaide. We raakten aan de praat en bleken eenzelfde passie voor muziek te hebben. Ik had beloofd wat nieuwe muziek voor hem mee te nemen en had dus mijn USB meegenomen met ongeveer 28GB aan muziek.

Bij aankomst werd ik gelijk aangekondigd als de “DJ van Nederland” en kreeg de laptop met virtual DJ in mijn handen gedrukt. Dit was niet mijn bedoeling, maar vond het wel weer grappig om te doen. Met een paar goede Deep House platen leek de tent gauw vol te lopen. De tent was nu een heel stuk drukker dan dag daarvoor, dus Loen had zijn handen vol aan het serveren van de drankjes. Voor de moeite kregen we af en toe gratis drankje aangeboden, top!

Na een paar uurtjes had ik het gehad met draaien en besloot ik de installatie weer aan Loen over te dragen. Zo kwamen we weer in contact met twee Duitsers: Sascha & Tom. Twee vrienden samen op stap in Thailand. Het was erg gezellig, leuke verhalen met ze kunnen uitwisselen. Loen wilde graag alle muziek overzetten op zijn laptop, dus er was genoeg tijd voor nog een paar extra Vodka Redbull met onze nieuwe Duitse vrienden. Toen we bovenop de gratis drankjes een rekening van E100,00 hadden, vonden we het wel welletjes. We besloten af te druipen… Eenmaal thuis ging het lichtje direct uit ;)