Koh Phi Phi – dag 2

25 december 2017 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Terwijl de meesten mensen op vakantie steeds bruiner worden, werden wij wat witter wakker. De één erger dan de ander, dit had alleen niets met de zon te maken. We moesten vertrekken en dus zorgen dat we voor de boot vertrok weer ‘de oude’ waren.

Voor Koen was dat een lekker vet ontbijt + 2 Rennies. Daisy was meer gebaat bij een paar extra uurtjes in de schaduw.

Om 13.20 vertrok onze boot richting het centrum van Koh Phi Phi. Gelukkig waren we beiden weer OK.

Na 15 minuten kwamen we aan in het centrum en konden we vanaf de haven richting ons hotel lopen. Het hotel ligt midden in het centrum. Het hotel is redelijk gedateerd en aan renovatie toe (zoals de rest van dit eiland). Maar goed.. een tweepersoonsbed en een geïmproviseerde douche volstaat!

Na aankomst zijn we gelijk op zoek gegaan naar een duikschool en hebben direct geboekt om de volgende dag twee duiken te gaan maken. Aansluitend zijn we een hapje gaan eten in het centrum.

’s Avonds zijn we een hapje gaan doen bij Anna’s: een Europese keuken gerund door een Engelsman. Even weer wat anders dan Thais en een prima maaltijd voor tijdens eerste kerstdag.

Waar in Patong Beach (Phuket) massagesalons en prostituees de boventoon voerden, zijn het hier voornamelijk dronken toeristen. Wat een gekkenhuis! Snoeiharde muziek en zwalkende mensen op straat. We zijn op het strand een kijkje gaan nemen naar de strandfeesten. Hier werden vuurshows opgevoerd door professionals. Sommigen toeristen namen de vuurstokken en vuurtouwen in eigen hand en begonnen zelf te slingeren. Twee meiden staken zichzelf bijna in de fik. Op een afstandje hebben we grijnzend staan genieten van dronken mensen.

Eindelijk bijgekomen van de avond ervoor besloten we na twee biertjes/wijntjes vroeg naar bed te gaan. We moesten immers gaan duiken morgen.